torsdag 17 december 2009

Vinter och snö

Här slog det om fortare än vi hann förstå. Plötsligt var det snö och 6 grader kallt nu i morse. Nu snöar det igen. Jag tycker snön är riktigt mysig, men jag gillar inte kylan. Det är ju lite svårt att både få värme och snö på samma gång. När jag var ute i morse och skulle försöka få vår kise att inte följa med Pontus till skolan såg jag tre ekorrar här utanför. De for fram och tillbaka så snön yrde ner från träden. De små ekorrarna var till stor hjälp med tanke på att Tussi fick annat att tänka på än att följa efter Pontus.

Trött på att jaga ekorrar som det ändå inte går att få tag i gick Tussi hem igen där jag lyckades få en vinterbild på henne.

Dessa söta små tassavtryck........ Jag bara älskar dem!

Det var riktigt kallt ute. Jag hade för lite kläder på mig och Tussi tyckte inte heller det var jätteskönt så vi gick in. Här har vi en som kröp in i filten och somnade.

Den andra som frös, vilket ju var jag, startade igång kaminen. Så skönt!

Jag har skrivit klart rimmen till julklapparna idag, så nu ska de bara slås in också. Jag gick här inne i den goa värmen och hoppades att det inte skulle komma nåt sms från Jennifer och Meika med frågan om jag ville följa med ut och gå. Med tanke på kylan var jag inte jättesugen, men hej och hå. Där pep det i luren. Skit också.:-) Jag säger inte nej när de frågar, för jag vet ju att det är både trevligt att träffa dem och skönt att komma ut. Så på med varma kläder, mössa och vantar och ut det bar. Vilket jag är glad för. Det var så fantastiskt vackert i skogen med all snö och med solen som gick igenom träden. Det var inte så kallt och det blåste inte. Med en lycklig springande hund som hittade ungefär en miljon pinnar och Jennifer som jag tycker väldigt mycket om var det en härlig promenad.


Här är en del av Forsakarsfallet.........

På väg hem gick vi på bron över bäcken som finns i närheten av vårt kvarter. Vi har en natur som är helt otrolig.

Jag har säkert sagt det förr, men jag säger det igen........Vilken tur vi har som bor såhär nära inpå en sådan vacker natur.

1 kommentar:

  1. Åhhh vilka fina bilder :)Vi är så glada att du vill följa med oss på våra promenader. Utan dig hade dom inte blivit hälften så långa och inte hälften så roliga. Tack för att du är min vän/kram

    SvaraRadera