onsdag 23 juni 2010

Degeberga, Kristianstad & Turkiet

Dagarna går som vanligt i racerfart och jag vet inte om det är för att jag har så svårt för att organisera mig och komma "igång" eller dagarna bara går fort ändå. Jag antar att det är kombinationen som gör det så frustrerande och stressande i min hjärna. Jag har ändå mått liiite bättre liiite mer nu de sista två dagarna och även om det är bra lite, så är det ändå..........ja, bättre än inget. Tröttheten däremot känns värre än vanligt och kanske har det sina orsaker. Jag håller ju just nu på att försöka förändra mitt liv lite. Det är framförallt en förändring inuti kroppen och den kan bli lite jobbig känner jag.

Wilma har varit här i dagarna två. Goa lilla Wilma. Tant Wilma kanske jag ska säga. Sötaste tanten jag vet!:) Envis som bara den, men det sägs ju att tanter är det? ;) Hon har sååå jobbigt innan hon får gå och träffa sina kompisar på andra sidan gatan, men så är det bara. Ingen ro och ingen vila. Inte ens när hon fått ett mumsigt ben så får hon ro förrän hon varit hos dem. Blicken är konstant åt deras håll, så det vill ju till att de inte sover för länge på morgnarna. Jag har lite svårt att förklara det där med att "vi får vänta lite". Det roliga är att det inte behöver vara någon längre stund med lek. Det är nog inte alltid leken som är det viktiga. Hon vill helt enkelt bara vara där hos dem. Underbara voffsar vi har! (Jag umgås med/får låna, menar jag.)

Igår var jag och Andreas en sväng i minishoppingens tecken. Vi köpte en liten matta att ha under det lilla bordet i vår lilla husvagn, där den gamla definitivt var i behov av soptunnan. Det fanns inte mycket att välja på, så det blev den här i blått och beige.

Vi hittade ett par flippisar till Andreas också (nej, inte i mattaffären),

..........vilket han inte haft några sen de vi glömde i denna matsalen när vi åt frukost sista morgonen (innan hemfärd till Sverige)............

..........på Hotell Hane Garden i Turkiet för tre år sen. Där hade vi en fantastisk vecka med goda vänner, skratt, tramserier, mat, dryck, värme och bad. Jag blir glad bara jag tänker på det.:)

Vi misstänker att vår favoritservitör "Höken" använder Andreas flipflop nu. Eller inte.:)

Degeberga, Kristianstad och Turkiet (Side), ja här går det undan i svängarna.:)

Ha en härlig dag trots att vädret inte ännu är så rysligt somrigt!

3 kommentarer:

  1. Längtar ner till Turkiet bara jag ser namnet. VI åker den 28/8 och ska vara där nere i 4 hela veckor. Bara vara, sola, bada och njuta av Alanyas härligheter =)

    SvaraRadera
  2. Ja visst var det en härlig vecka!!Längtar dit när jag ser bilderna.Snart har vi en härlig helg att se framemot.Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Låter härligt Marie! Gottegrisar!
    Malin, jag funderade på att dela med mig av bikinibrudarna i havet, men jag hoppade över det.:)
    Kram Kristina

    SvaraRadera