onsdag 2 juni 2010

Välkommen du stora sol!

Äntligen är den här! Den underbart härliga sommarvärmen. Det gillas. Från att nästan vara i behov av tjock-kläder igår blev det svettigt i bikini idag. Snacka om väderleksförändring i snabb fart. Jag, Jennifer och vovvarna tog en liten skogspromenad i förmiddags och det var riktigt härligt! Lite bäckbad blev det för de fyrbenta som verkade gilla det väldigt mycket. Det var väl skönt att svalka tassarna antar jag. Jag kanske ska tillägga att jag inte hade bikini på när vi var ute och gick. Jag vill ju inte skrämma livet av skogens alla djur.:)

En stycken son kom hem efter skolan och var väldigt varm. En balja med kallt vatten och ner med knoppen i den. Det fräste lite snabbt innan hans huvud svalnat.:) För egen del hade jag aldrig utsatt mig för denna märkliga svalkande historia.

Något jag definitivt aldrig någonsin ens skulle få för mig att ens tänka tanken att göra är detta. Vattnet är superkallt. Har barn ingen känsel?

Själv har jag för övrigt ägnat dagen åt lite smått och gott. Planterat lite (bla tomatplantan jag fick av Naíma för ett tag sen), vilket jag försökt göra i lagom fart så att jag skulle orka. Stört grannarna med lite babblande, "pratat" med Tussi och ägnat en liten stund halvliggande i solen. Jag har försökt ta det lugnt o ändå så var jag tyvärr ganska slut efter ett litet tag här. Det trötta håller såklart sen i sig till imorgon bitti. Då har jag ett par timmar som känns ganska bra. Jag önskar jag hade haft fler, men det är så det är just nu. Bättre än inga alls ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar