tisdag 29 juni 2010

Jag har gjort det!

Duktiga jag! Nu är det gjort. Årets bad i havet alltså. Jag och Andreas hälsade på min bror med barn i husvagnen igår och gick med dem till havet en liten sväng. Jag hade inte en tanke på att jag skulle mer än max doppa tårna i detta kalla, hemska, vackra, underbara hav. Jag fick ändå ett plötsligt infall att det var dags och då var det bara att skynda sig innan jag ångrade mig kände jag.

Det är lögn att påstå att jag tyckte det var njutbart även om jag kämpade med att se avslappnad ut här. Jag vet inte om jag tycker att jag lyckades jättebra, men, men........ Ut sprang jag och in simmade jag. Impad av mig själv? Ja.:) Och det var inte riktigt så skitkallt som jag trodde det skulle va, får jag ändå erkänna.

Albin var klok nog att till stor del hålla sig på land efter att han insett att det tog tid att ro iväg med plastbåten för att köpa glass mitt ute i havet. Där stod nämligen något som jag inte vet vad det var och han var säker på att det var en "glasskiosk" där dessutom glassen var gratis. Det hade ju inte varit helt fel om sanningen varit sådan. Det blev borgbygge istället för glassjakt..........

Evelina och Andreas kämpade på med plastbåten.............

........och jag följde med en liten tur efter mitt, hör och häpna, ANDRA dopp för dagen! Är det åldern som gjort mig knäpp eller får man sämre känsel igen i kroppen ju äldre man blir?

Det var en fantastiskt underbart varm och skön dag igår. Wilmagos höll sig i skuggan, vilket är klokt för en lurv i hennes ålder.

Jag blev något vansinnigt campingsugen igår. Igen. Det är något speciellt det där med husvagnscamping. Jag blir så sugen varje gång jag är på en camping och hälsar på någon. Ofta räcker det förstås med att jag bara kör förbi en camping, så känner jag.............. VILL CAMPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar