söndag 13 juni 2010

Sommarnatt

Vi hade tänkt köra och fira avslutningen med en god Ottoglass i fredags, men vädret var inte så rysligt inbjudande så det blev inget med det. Igår var väl inte heller någon sommarvärme, men det blev en tur i alla fall. Väljer vi inte så mycket glass så stannar den i struten trots vinden, var min tanke. Jo det blåste, men det var ändå helt okej. Hav är hav och det är alltid härligt!

Glassen smälter ju inte heller när det inte är vrålvarmt, så det blir inte så kladdigt. Mycket praktiskt om man tänker efter. :) Kanelbulleglass och lakrits med chokladdopp blev Andreas glassval. Det blev samma för mig men utan chokladen. Egentligen skulle jag kunna äta bara själva struten. Den är så mumsig!

Vackert!

Göran trodde det var någon som tappat päronglass i havet.........:) Hallå!! Jag och Andreas höll inte alls med om det, men jag har ingen aning om vad det är? Äckligt såg det ut.........så långt var vi alla överens.

Telefonen ringde när vi åt kvällsmat igår och vi fick frågan om vi hade lust att cykla till ett par kompisar och ta ett glas vin/whiskey och snacka lite. Mycket trevligt tyckte vi och sa ja tack. Jag tog en flaska vin med och ryckte av en ros"kvist" ifrån en av mina krukplanteringar på trappan och sen cyklade vi. Tänk så simpelt det kan vara. Bara sådär utan en massa grejande innan. Det är något jag gillar! När vi lite senare satt och kollade facebook dök en kompis upp på där och hon hade inget för sig vilket ledde till att vi tyckte att hon kunde cykla till oss. Det hela slutade dock med att Malin och jag tog racercyklarna och cyklade/blåste ner till till henne istället vid 23-tiden. Hej vad det gick......

Vinglasen var framme när vi kom och vi bjöds på rött vin. Ett rikigt gott vin, säger jag som egentligen inte är någon rödvinsdrickare.

Han var dock lite lömsk den här Douglas.

Jag vet inte riktigt hur värdinnan vi våldgästade lyckas att inte lyckas ringa, men hon lyckades att inte lyckas med detta på något sätt. Du är för go!:)

Mys ute på altanen med levande ljus, gosig filt på, lite allvarligt prat, en massa tramsigt tjejsnack, fnittrande och skrattande. Tänk så enkelt och ändå så hiskeligt skojigt! Förresten........... Hur kan det vara så svårt att va tyst och smyga när man behöver smyga? Ju mer man ska smyga desto mer låter man. Skumt...........och dumt.

"Ful och fulare" ska typ 1 ½ timme senare på sina cyklar igen och ge sig tillbaka till övriga familjerna efter att då varit iväg mycket längre än det var tänkt att vi skulle vara iväg. Visst är det märkligt. Max en halv timme/45 minuter sen kommer vi igen. Jo, förmodligen. Vi fick trevligt sällskap med oss när vi med inte så mycket övertalning också fick vår kompis att cykla med oss.:)

Sällan har det varit så jobbigt att cykla. Det blåste, och det blåste mycket! Dessutom är inte Degeberga direkt platt. Vilket håll man än väljer så är det mer eller mindre backar.

Vilken superkul kväll detta blev! Tack säger jag! En trevlig kväll är ibland bara ett samtal bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar