onsdag 30 juni 2010

Lyxen fanns nära.

Välkommen sommarvärme var äntligen här och barnen passade på att skvätta runt i poolen. Är man varm om huvudet så får man kyla det, så enkelt är det.

Under tiden barnen badade försökte jag ta hand om tre busiga vofsar. Två av dem med väldigt läskiga bissingar här. Vem tror de att de kan skrämma?:)

Fania undrar lite vad de två stora gör och jag kan bara hålla med. En vit tass rakt upp i luften bredvid Meika och ett par bruna ögon till en vit kropp är väl vad som syns av Wilma.

Det är svettigt att leka när det är varmt. Lite svalkande vatten är inte dumt att stoppa ner tassarna (och så mycket det gick av huvudet) i.

Dags att köpa en lagom stor "hårdplast-pool" till denna damen.

Något annat som var rysligt skönt, tyckte Wilma, var när vi var på en liten runda på igår kväll med grannvovvarna. Vid dammen hade hon helt enkelt bestämt sig för att där och då skulle hon bada. Givetvis hade jag inte koppel på henne just där och givetvis hade hon just då stängt öronen och struntade totalt i att jag ropade på henne och sa att hon inte fick. Vi skulle nämligen ta ett dopp i bäcken lite längre fram var det tänkt. Wilma ville bada och det gjorde hon, som den säl hon ju är. :) Hon simmade längs med kanten några meter fram och tillbaka och såg ut som om det var det bästa som hänt på länge. Det såg riktigt, riktigt skönt ut! Doften som sen uppenbarade sig i vår hall var inte bara våt hund, utan mer våt hund med inslag av surt vatten eller nåt, men vad gör det? Hon såg så nöjd och lycklig ut där hon simmade och då mår jag bra!
Igår ja....... Det kändes som om jag åkt på den där restresan jag kollade upp förra veckan, men när jag öppnade ögonen så såg jag vårt hus framför mig. Jag upptäckte att jag låg och flöt i vår pool, där jag njöt extremt av solen och mådde så himla bra. Såhär bra har jag inte mått på länge som jag faktiskt gjorde den stunden jag guppade rundor här. Så jäkla underbart skönt det var att känna den känslan! Härliga sommar, stanna länge!

1 kommentar:

  1. Ser skönt ut där i poolen, jag antar att det är minst 30 grader där nu?! Så stor Fania har blivit! Tiden går så snabbt när de är små :(

    Kramar!

    SvaraRadera