söndag 20 juni 2010

Vem är lyckligast?

Jag hade absolut och definitivt inga som helst planer på att titta på ens en sekund av bröllopet som visades på tv mellan Kronprinsenssan Victoria och Daniel.........Prins Daniel. Många är extremt intresserade av kungafamiljen och jag är nog nästan helt tvärtom. I vilket fall som helst så landade jag först och främst i tv-soffan för att jag mådde jäkligt drygt. Jag har haft ett par dagar som jag varit mindre trevlig, vilket betyder trött och jättesur, så att titta på tv var ett sätt att vila lite. Stunden i soffan visade sig bli längre än planerat, och det berodde inte på att jag var just trött, sur och ledsen. Det var ett vackert par där framför mig, som lovade varandra evig tro och kärlek. (Hur man nu egentligen kan göra det, men det är en annan historia. Ska jag gifta mig så får vi ändra de "vigselorden/meningarna" tror jag.) Ett bröllop är ett bröllop, vilket innebär mängder med känslor och lyckliga, glada människor. Bröllop är vackert att se på, så jag följde denna vigsel med efterföljande parad och båttur en god stund. Det var mycket vackrare än jag hade tänkt mig. (Jag imponerades dessutom av vakterna som sprang där bredvid hela vägen som om det var den enklaste lilla joggingrundan.) Grattis Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel!

Kronprinsessan Victoria har en extremt söt lillasyster!

Jag undrar ändå vem som egentligen var lyckligast? Brudparet eller Göran? Görans min när han brummade iväg på den här mopeden var inte att leka med. Han såg ut som ett barn på julafton eller nåt, och ägaren till mopeden fick nästan dra honom av sin nyköpta rikedom för att få tillbaka den. :) Tack för den visningen........... Göran vill också ha en, så nu får vi börja leta moppe till honom.

Vi var hos ett par goa kompisar i lördags kväll och bjöds på skratt, god mat, dryck och efterrätt. Jättegod mat och enligt värdinnan extremt enkelt. Hon lyckas alltid med detta fenomen och brukar säga: "Jag gör inget som inte är enkelt". Det gillar jag i massor! Lättlagat och gott, det kan inte bli bättre. Kvällen höjde min humörsnivå något för stunden, vilket kändes skönt! Även om jag idag igen mått skräp mestadels, så är de små stunderna av att må bra såååå sköna.

Helgen avslutades med att P15 vann sista matchen på vårsäsongen, efter en något lite för mycket nervig match, och det satt inte dumt!

Grattis P15!

2 kommentarer:

  1. Ja visst var det ett vackert bröllop. Men jag håller med det om vem var lyckligast?? Han såg ut som ett litet barn i en godisaffär men uppmaningen att han får köpa så mycket han vill. =)
    Kronprinsessan är söt men hennes syster är supersöt.
    Avslutar med ett fyrfalligt hurra för P15 då... Grattis...
    P.S. Kram på dig min vän. Hoppas att du har fler stunder då du mår bra än då du inte gör det. Synd jag bor så långt borta annars hade jag kommit på en fika. =) Men man vet aldrig vad jag får för mig, så kanske en dag stå jag och tjohar i Degebergabackar =) Kram

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen.:)
    Kram Kristina

    SvaraRadera