tisdag 1 juni 2010

Solen! Var är du?

Jag liksom många andra undrar var solen befinner sig? Just nu är den tydligen i Göteborg, men jag hoppas att den tar sig ner här också. Snart! Det är mindre kul att gå runt i en massa tjocka kläder för att slippa frysa. Alltså händer det att jag går ut i för lite kläder och......... ja, fryser. Igår var jag på en miniutflykt ändå ner till ett regnigt Simrishamn. Kan ju vara bra att köpa en riktigt sval sommar"klänning"/tunika nu.

Det fick bli en mindre modell på jeansjacka också att ha till, så jag inte får frostskador om det ska fortsätta med denna väderlek. (Undrar om det är snyggt med svarta termobyxor under?)

Årets första mjukglass med chokladströssel, inhandlades vid hamnen och med den bar det av hemåt igen.
Inget ont som inte har något gott med sig. Regnbågen är en vacker skapelse! Mycket vackrare på riktigt än på foto ser jag. Jag har sagt det förr och säger det igen. Naturen är fantastisk!

Idag är det Wilmatisdag och jag höll på att försova mig i morse. Aja baja! Jag fick fart ur sängen när jag upptäckte vad klockan var och det sparade på vattnet i duschen. Hann gjorde jag i alla fall. 7 minuter, sen var jag redo. Bra med en lite försenad bror ibland. Elaka jag var sen tvungen att lämna Wilma hemma själv en timme, och det var INNAN hon lekt med Meika och Fania. Inte snällt, men den som väntar på något gott väntar...........hur är det nu? Väntar alltid eller aldrig för länge.? Det råder delade meningar om just den meningen.
Glatt återseende blev det sen i alla fall.

Det ser ut som de brottat ner Wilma och håller på att äta upp henne, men det är inte så illa som det ser ut.:)

Här fick hon det lite körigt. En som biter där bak och en som vill bita där framme. Det är inte lätt att vara "farmor" Wilma, men ändå rysligt kul.

Lilla Fania växer så det knakar. Den går så fort den här första tiden tills de blir stora. Nej, hon är inte stor här heller, men det har hänt mycket på kort tid med detta söta lilla monster.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar