lördag 5 juni 2010

Jag gillar!

Vilket underbart väder! Bara synd att så fort jag går ut för att lägga mig och sola, så går solen i moln. Hrm. Inte riktigt snällt. Eller kanske är det snällt? Den vill inte bränna mig. Jag som är uruselt dålig på att kleta in mig i solkräm. Jag borde verkligen skärpa till mig där har jag tänkt i några år. Bara så ni vet......... När solen försvinner så är det mitt fel, för då är jag ute för att sola.:)

Vi tog en sväng till den stora staden Kristianstad för att göra ett par ärende. Byta en tröja, handla stundentpresenter och självklart handlade vi apelsiner på torget. Det är för tillfället det enda stället som det går att köpa apelsiner till bra pris, som inte är torra. De är faktiskt riktigt goda, även om jag ju vet att apelsinsäsongen inte är jättestor nu precis. Jag har fått apelsindille och det bekymrar mig när den tiden kommer då de är så äckliga allihopa så de inte går att äta.:/ Än så länge är de ätbara i alla fall och jag njuter.:)

Något som däremot visade sig var extremt äckligt var jordgubbarna som också köptes i stan. När vi kom hem och skulle fixa till dem så var de så mögliga, så mer än hälften av dem fick kastas. Detta innebar att det inte var många kvar att äta och de som blev kvar, vilket inte var mycket mer än kanske max 5 stycken, smakade inte så rysligt mycket. Besvikelse! Kan de verkligen hinna bli så mögliga på ett par timmar? Riktigt äckligt!

Det var riktigt varmt i stan och stolen på altanen var skön att landa i när vi kom hem. På med grillen och kycklingfiléer, som är min favoritgrillrätt. Halva potatisar i ugnen, sallad, kall sås och lite annat smått och gott till. Jag säger bara MUMS! Nu känns det sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar