lördag 3 april 2010

Ankor, hundar och "småbassar"

"Hade de haft chansen så hade de slickat mina fötter." Vem kan ha sagt detta om inte Anna Anka........ Jo, förmodligen hade de som haft chansen slickat hennes fötter. Inte. Vad är det som gör att hon tror att hon är så jäkla bäst så alla ser upp till henne så mycket?
Dessutom undrar jag vad är det för märkliga program som spelas in och vad är det för en märklig Anka som har såna uttalanden? Ibland verkar hon ju ganska vettig den där Anka, men ofta undrar jag vad hon tänker med och om hon över huvud taget tänker innan hon pratar. Jag ska inte dömma henne, för jag känner henne inte, mer än genom medierna. Ärligt talat så är det inte något jättebra ställe att få en uppfattning om någon, det vet vi alla. Hon har ju också hörts på radio en och annan gång, så jo..........ibland förvånar hon mig väldigt. Tacka vet jag ankorna vi har i dammen.

Jag hoppas att alla som var i Blåkulla kom helskinnade både dit och hem! Min kvast blev ju stulen så jag fck stanna hemma. Jag har förstått nu efteråt att det var Göran som snott den......... Han har tydligen en sida som jag inte visste om. Denna stackars Häxa har lyckats med det som är mindre bra. Aj! Det gäller att se var man åker och hålla sig till bubbelvatten eller nåt.......

Igår var vi hos min goa vän Camilla och hennes familj på gården utanför Hörby och åt en god förmiddagslunch med ägg, räkor, sill, hembakat bröd osv. De har en söt knäpp hund som har konstant behov av att skutta runt, men här fånga vi henne. Med lite mutor framför näsan så fungerar det mesta.:)

Ett gäng "småbassar" bor också hos dem, men inte inne i huset då tack och lov. Jag tycker kossor är söta. Här är en liten eller rättare sagt ganska så stor "näsa".:)

Deras ögon ser alltid så extremt snälla ut. (även om man inte riktigt ser det här).

Familjen "min bror" var här igår kväll för att ha lite påskande ihopa. Camilla hade gjort en supergod silltårta till förrätt. Jag gillar den väldigt mycket! Om jag bara får ta bort de rödvita sakerna som ligger och ser snygga ut på den, och det får jag.:)

Dessa blev verkligen jättefina när de blommade. Dags att sätta dem i jorden ute snart, annars torkar de ihjäl inomhus fick jag veta, och det vill jag ju inte.

Andreas och Camilla bråkar om pommeskryddan som vi hade till potatisklyftorna när vi åt varmrätten. Det är bara så........ibland bråkar de värre än syskon.:)

Nu är det dags att ta tag i någon av oredan här hemma känns det som. Ikväll ska vi bort och jag är ganska så säker att det blir en trevlig kväll. Det brukar det bli med dem och jag behöver det känner jag.

Jag önskar er alla andra också en trevlig kväll! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar