torsdag 8 april 2010

Blommor är helande, liksom vänskap.

Idag känns det tomt i bollen och jag har känt mig ganska så mosad, men mitt ledsna hjärta har börjat känna sig lite bättre nu ikväll. Det har bara tagit så fruktansvärt onödigt mycket på min energi de här två-tre grejerna som hänt i veckan. Å andra sidan så har jag väl lärt mig något av detta också.

Äntligen är blommorna, som stått några dagar och väntat på mig planterade. Att vara ute och greja är härligt. En riktigt skön terapi att plantera blommor. Om jag nu inte överdriver mitt arbetande ute, för då blir jag bara arg på mig själv sen för att jag inte orkar som jag vill. Så är det med det. Det blev lite rosa med något grönt som ska bli vitt (stod där på lappen), att förgylla trappans tillvaro med.

Min rastlösa Tussi har varit i farten igen. Jag försökte verkligen ignorera henne, för det brukar göra bäst nytta. Denna gången hann hon i alla fall med att anfalla fjädrarna och leka ur dem ur krukan...................

.....................och sprätta ut ett värmeljus och slå ner tuppen, men vad gör det? Det kunde varit mycket värre.:)

Nu är det snart dags för häxan och de andra 8 påskpynten jag har satt fram att krypa tillbaka ner i förvaring igen tills nästa påsk. Jag är ingen påskpyntare, men lite är kul att ha framme ändå. Med betoning på lite, för det är vad det blir.

När som helst vänder häxan bakdelen mot mig och flyger dit hon ska. In i skåpet ska hon, för någon vidare vacker bakdel som jag vill titta för länge på, har hon inte.:)

Den här underbara lilla boken fick jag av min bästaste bästis runt 1988 (tror jag). Jag bodde då i Smålandsstenar men var på väg att flytta till Malmö. Min bästis som jag träffade för första gången på lekskolan eller nåt åt det hållet. En bästis som jag haft så jättemycket skoj med under många, många år. :) Så många härliga minnen jag har med henne. I denna boken har hon satt in lite foto på oss, bilder på snygga kändiskillar och så har hon skrivit en massa härliga saker till mig. På varje sida står också något färdigtryckt om vänskap. Denna boken ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag tar fram den en och annan gång och tänker tillbaka på vår tid när vi var lite yngre än vi är nu.:)

"Att ha en vän är jättefint. Att vara någons vän är nästan ännu bättre."

1 kommentar:

  1. Vilken härlig bok att minnas till :) Busiga katter är också härligt, i lagom mängd. Vår lille har hittat en ny hobby under påsken, att länsa grannes påskris, mycket roligt tycker han och mycket stolt är han när han kommer in med det senaste bytet. Får hoppas grannarna också kan se det från det humoristiska hållet;0)

    Ha en helt underbar fredag!
    Kristina

    SvaraRadera