tisdag 13 april 2010

Värmen gör gott!

Idag har jag faktiskt mått lite bättre än jag gjort på ett tag nu och det känns skönt! Min kropp känns på sina ställen både ute och inne spänd som en fiolsträng, men som sagt.........jag har mått betydligt sämre än idag. Pratade i förmiddags med vårdcentralen för hundrade gången känns det som angående Pontus tå som han efter en vecka fortfarande inte kan gå på. Vi var nere och fick hjälp att tejpa den med granntån, så får vi se om det kan hjälpa honom att kunna gå lite på den kanske. Undrar hur många samtal jag har ringt om denna stora tå.......... Ungeför lika många samtal som olika svar har jag i alla fall fått, men nu är det som det är. Den verkar vara antingen bruten eller med en spricka i, så det blir väl ett par veckor till utan fotboll är jag rädd, vilket inte uppskattas alls.
Himlen var tidigt på morgonen härligt blå bakom de bomullsaktiga molnen som drog förbi.

Tisdag igen och min Wilma har varit här idag. Lagom uttråkad på morgonkvisten fick hon ha något att tugga på även om det bara var en pappkartong. Kul en liten stund i alla fall. Själv hade jag en liten stunds efterarbete där. Nu fortsatte den eviga och tråkiga väntan..............

...............på att få träffa bästisen. Vi tog en runda nere vid sockertoppen och det är en njutbar syn att se två lyckliga hundar skutta runt på en snart grön äng. Självklart blev det ett dopp i bäcken idag också. Ja, inte för mig alltså om nu någon trodde det? Jag är glad att solen sken och det var bra väder så att Wilma kunde ligga ute och torka. När vi kom hem blev det såklart lek och efter den brottningsleken var Wilma jätteskitig. Igen.:)

Livsnjutaren Tussi låg i hängmattan på altanen halva dagen. Där är varmt och gott. Dessutom har hon ju bra koll där uppe på både var Wilma befinner sig och på annat som händer. Typ när hennes dryga matte står och stirrar på henne.:)

När jag börjar böka runt i trädgården så vaknar damen till liv och kommer ut och kollar läget. Detta är en underbar tid nu när värmen dyker fram lite!

Alla ställen att krypa in på är bra utom de dåliga...........Som regnskydd är det inte att rekommendera, men det hade hon nog märkt.

När jag varit hos min goa vän igår kväll en stund, var det mörkt när jag körde hem............ Vid vår väg konstaterar jag snabbt att nu är det dags att köra slalom mellan paddorna igen för att slippa köra över dem. När jag parkerat på infarten och gått ur bilen skrämde den här rackaren mig lite lagom där den satt och............ja........satt.

"Älska dig precis som du är just nu."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar