lördag 17 april 2010

Tungt, Tungt, Tungt.

Jag mår skit. Det har helt klart varit för mycket de senaste 12 dagarna. Fyra jobbiga och ledsamma grejer på 12 dagar............jag orkar inte det. Jag kan inte hantera det när det handlar om en grej och ännu mindre orkar jag hantera det när det blir så mycket. Grejer som händer som jag bara inte kan förstå. En del är helt onödiga och andra är bara allmänt jobbiga. Varför ska det bli såhär gång efter gång? Det känns som det alltför ofta är något, men det är klart...........Med min minimala stressnivå (eller vad det heter), så behövs det inte så mycket för att det ska bli och kännas JÄTTEMYCKET och JÄTTEJOBBIGT.

Mina krafter är just nu på semester någonstans och jag antar att de inte kan ta sig hem på grund av flygstoppen överallt och det märker jag av kan jag lova. Jag vill svära, skrika och bara gråta åt alltihop, men vad hjälper det? Det hjälper inte mycket alls faktiskt, för en del av det har jag redan provat. Jag fungerar just nu sämre än vanligt och det känns inte okej. Inte för mig och inte för att en del också "går ut över" familjen. Dessa jäkla känslostormar och den ångest som bara tuggar ihjäl mig ner i små molekyler. Hur bygger jag ihop dem igen? Kommer det kanske nya delar som jag kan sätta ihop mig med? Var hittar jag de delarna? Går de kanske att beställa på internet? Allt annat märkligt går ju att beställa där............ Tills jag hittar den hemsidan så får jag fortsätta diskutera med ångesten som far runt i kroppen. Synd att vi har så dålig kommunikation.

Just nu önskar jag att jag mådde som innan. Som för ett par veckor sen, då när jag mådde dåligt som jag "brukar". Inte detta! Jag vill inte! Jag vill inte! Känslan av att hålla på att tappa kontrollen på allt och det mesta är inte angenäm. För helvete..........kan ingen hjälpa mig?

(Tussi kom just och skrev: "ö-ä.-." Någon som vet vad det kan betyda?)

Dessa siffrorna som jag fick efter bentäthetsmätningen är också ganska mycket svårförstådda för mig.........Fattar inte mycket, men det gör inget.

En bra sak har hänt i veckan. Jag fick besked från bentäthetsmätningen jag gjorde för ett par månader sen och den såg bra ut. Eller kanske inte bra, för det står Låg Benmassa på mitt svar ifrån Hässleholm, men det har inte försämrats direkt sen förra mätningen och det är ju bra! Än så länge kommer jag inte att gå sönder i skelettet i alla fall. Det tråkiga var att det plötsligt visade sig att jag bytt läkare på gyn. Bara sådär utan att någon säger något så har jag tydligen en annan nu. Det kunde ju stått med en liten, liten mening i brevet jag ändå fick här att min läkare inte är där längre, men det är klart.......jag är ju bara en patient som haft henne i 10 år, så det är inget jag behöver veta. (läses med ironi) Nu ska jag hålla koll på att jag ska påminna gyn om fem år att skicka en ny remiss för en ny bentäthetsmätning. Blir att skriva det i slutet på almanackorna ett antal år framåt nu alltså. Oavsett mitt gnäll här så var det i alla fall bra att skelettet inte blivit sämre sen sist, då det stod signifikant försämring.

2 kommentarer:

  1. Åh min vän! Hoppas du mår bättre snart, hade jag vetat vad jag kunde hjälpa dig med hade jag gjort det.
    Synd att du inte är vuxen än, annars kunde vi tagit en kopp kaffe ihop ;)

    Stärkande kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vill bara skicka massor av styrka till dig, men har nog inte så mycket över. Jag lider med dig och tänker på dig och hoppas att det ger något! Ibland suger livet fett... (Märks att man har tonåringar i huset ;0) ) Ta hand om dig Kristina!

    SvaraRadera