onsdag 14 april 2010

Underbara vårvärme.

Fy attsingen vad jag är trött. Det är inte bra att somna i soffan även om jag var megasömnig. Nu är jag ju minst lika trött känns det som. Jag skyller på det fantastiskt underbara väder vi haft idag. Det tog kanske musten ur mig menar jag. Barnen har haft studiedag idag och konfirmationsgruppen har gjort sin sista heldag iväg tillsammans idag. Idag var de i Malmö, med besök i bla. en Moské och en Synagoga. De var även i ett Terrarium i folkets Park och sen blev bjudna på Hamburgare........ni vet var. En trevlig dag vad jag förstod på sonen här.

Själv har jag och Andreas städat undan lite skit på altanen så att vi hittade bordet och stolarna igen. När jag la in lite av "skiten" i förrådet (som också är fullt av "skit"), så hittade jag de här dojjorna från stenåldern.:) TrimTrab........minns ni dem ni som är lika unga som jag?:) Jag får väldiga minnesbilder bakåt i tiden i alla fall. Konstigt vad små grejer kan få oss att minnas..........


Detta undanplockande var inte kul så jättelänge så vi bestämde oss för en runda längs med bäcken vid Sockertoppen istället.

Vädret var ju fantastiskt skönt så det är bara att passa på att njuta av solen och värmen som fanns mer eller mindre på sina ställen. Vinden var småkylig, men där det var lugnt var det mmmmmm...................skönt........... Ännu skönare om alla taggbuskarna hade befunnit sig någon annan stans konstaterade vi.

I ärlighetens namn så har Andreas betydligt bättre kondis och ork än jag. Förvånande? Nej. När han tyckte att jag skulle följa med honom upp här blev jag trött vid bara tanken. Det är brantare än det ser ut........... Med små vilopauser drog jag mig sakta uppåt jag med. Utsikten där uppe är helt okej kan jag säg, så det är värt det.

Årets första fotbad är gjort, men det var ingen tryckande värme i vattnet. Det ser egentligen ut som han inte alls tyckte det var särskilt skönt.

Jag jagade tag i Malin och Essi som bor nära området här, så de kom och mötte oss till Essans stora glädje. Hon sprang väldigt mycket fortare än sin matte, som faktiskt inte sprang alls. Frågan är ju då om det berodde på att Essi blev gladare att se oss..........eller det bara är för att hon tycker mer om att springa.........:)

Andreas lockade i lilla vov i det kalla vattnet...........

För att vara en hund som aldrig går i vatten såhär, så är hon ju ganska badande.;) Måste vara något märklig med våren som förändrar innehållet i både tankar och känslor..........

På väg hem igen efter mer än en timmes småpromenerande här i vår fantastiska natur. Här är riktigt njutbart. Vattenporlet, den speciella naturen, lugnet, ja...........här är helt enkelt sååå skönt att befinna sig.

I Bröderna Lejonhjärtas fotspår........

1 kommentar:

  1. & du som säjer jag sparar på allt men mina gamla TRIMTRAB har jag iallafall kastat..
    //Din käre storebror

    SvaraRadera