lördag 17 april 2010

Trevlig dag!

Dags att inhandla lite kläder, så jag och min stora son tog en runda ner till Lund. Det är väl märkligt att när man faktiskt vet vad man letar efter så är det så svårt att hitta. Antingen finns inte rätt storlek eller så är det nåt annat man inte gillar. Kan också vara enorma priser som gör att man gömmer etiketten igen och går vidare. Idag var där dessutom fruktansvärt mycket folk överallt. Vi hittade i alla fall det mesta av vad vi tänkt oss till honom. Själv var det inte en tanke på att jag själv skulle leta kläder. Där var orken definitivt slut, men ett par skor till mig med blev det ändå.

När vi var klara här och skulle köra hem så stannade vi till och tog vars en liten glass och vilade kroppar och hjärnor lite. Min hjärna behövde i alla fall definitivt vila. Vi satt och pratade om lite allt möjligt och plötsligt kom vi på att vi tar en tur till Malmö också och kollar lite när vi ändå är på "utflykt" och inte hade nåt annat för oss. Så blev det. Vi tog en tur till Ribersborg för att gå ut en sväng vid havet där, men jisses vad det stormade. Det var inte lätt att fotografera kan jag säg, för just som jag skulle trycka av, så kom megavinden och då står man inte stilla. Jag fick ha Pontus som "vindskydd" och ändå var det inte lätt. Undras tro hur mycket det gungar i toppen på denna byggnad när det stormar så här. Promenaden blev alltså extremt kort här. Snacka om att känna sig blåst.

Vi fortsatte köra "neråt" och in i en småbåtshamn, där vi stannade till för att jag givetvis skulle fotografera.........förvånande eller hur? Där vi stannade satt två ankor. Herr och Fru kanske......... Frun såg ut att sova gott...................

Herr Anka traskade med bestämda steg mot bilen. Jag fick nästan ankskräck och började fundera på han var på väg att anfalla bilen. (och mig om jag gick ut.)

Han vände och gick när han insåg att vi inte hade någon mat att erbjuda, så han var bara sugen på något gott, inte på att käka upp bilen. Precis så det ska vara. Herren jagar efter mat och Frun sover.:)

Ibland ska man våga kasta sig ut. Ta steget mot något som man inte vet om det är rätt eller fel............. Just här kändes det som en dålig idé. Här blev känslan mer.........jag vet inte........ingen återvändo.

Solen vill så gärna ta sig igenom alla mörka moln och lysa upp bron till Danmark, men det går sådär..........

Himmel och hav ser ut att vara på riktigt taskigt humör denna lördag.

Pontus och jag körde vidare och tänkte ta oss in i Malmö igen mot Stadion och det område där jag bodde ett litet tag för snart 20 år sen. Vi valde att inte köra det "vanliga" hållet och upptäckte snart att vi faktiskt inte hade en aning om var vi var och åt vilket håll vi skulle för att komma dit vi tänkt. Det gjorde i och för sig inget, för vi fick ju se en del där utanför centrum också nu ju. Vänster där och höger här. Jo, det gick faktiskt riktigt bra till slut.:) Vi stannade till och gick en sväng in på området på Stensjögatan (där jag bott). Tänk vad svårt det är att få ordning på hur det egentligen såg ut förut. Med tanke på att det ju är några år sen jag var där sist så kunde jag inte hundra reda ut var det var jag bodde, men ett och annat trevligt minne dök i alla fall upp när vi gick förbi lägenheterna.:)

Det här var vad jag behövde idag. En härlig dag med en härlig son.:)

2 kommentarer:

  1. har du tagit alla dom fina fotona :O ? /// John

    SvaraRadera
  2. Bättre sent än aldrig John...... Ja, det har jag.:)Snäll du r som tycker de är fina! /Kristina

    SvaraRadera