torsdag 22 april 2010

Eehhh......jaha?

Byt det plastkort du har nu till det andra plastkortet, som är gratis första året, fast egentligen så var det kanske inte det, utan mer att jag fick använda den summan att handla för eller nåt.....? Bytte jag nu kortet jag hade till det andra kortet istället, så skulle jag få si och så mycket rabatt i procent plus visst antal kronor, plus att jag ändå får rabatten som ligger "sen innan" och rabattchecken jag har med mig. Eehhh........jaha????? Om jag sen tog en försäkring på eländet jag handlade så behövde jag egentligen bara betala hälften så mycket av den försäkringen, för jag skulle få "tillbaka" halva summan att kunna handla för i den här butiken. Eller nåt........ Detta var bara en liten del av all info jag fick angående det nya kortet. Sådär ja, det tackar jag för..........nu var hjärnan slut för idag. Tog inte så lång stund att få den att börja ryka ........

Resterande av ärendena i stora stan idag blev inte riktigt så mycket som jag tänkt mig. Jag tänkte kolla lite kläder, men orken var slut så jag nöjde mig med att köpa en Calamondin.

Jag hade fortfarande presentkort kvar att handla blommor för, som vi fick 2007 från resebolaget när vi blev ett dygn försenade hem ifrån Turkiet. Då när planet "krockat" med ett gäng fiskmåsar och inte kunde flyga som det var tänkt. Det kändes dags att göra av med det sista nu och då blev det en sådan i inköp. Nu är det bara att hålla tummarna att jag lyckas få växten att överleva. Länge.......... Tips på hur jag gör det är välkomna!!!

I Wilmatisdags var det inte något höjdarväder. Ganska mulet, hyfsat kyligt och det ljusaste i naturen på promenaden med Jennifer och Meika var trädet i "mitten" som hade påbörjat en liten blomning. Såg lite fräckare ut i verkligheten än här ser jag.

Wilma blev lika färgad som vanligt på magen efter bad i bäcken och denna brottningslek som de alltid utövar när vi kommer hem igen. Otroligt egentligen hur mycket skit som kan samlas i denna päls. Här ser hon riktigt ren ut, men ibland ljuger en bild mycket. Även om det mesta sen landade på golvet i hallen, så blev där en del kvar i pälsen till husse och matte tror jag.

Jag hade blivit lovad en våldgästning dagen innan och funderade just på när den skulle ske. Tänkte kanske att det nog inte blir av, för ofta så säger man så, men det blir liksom inte ändå som ni väl vet. Plingeplingeling på dörren och där stod hon minsann. Ett uppskattat besök av en trevlig tjej. Ett sånt man blir glad av. Det var inte bara för att hon hade kakor och cola med sig som jag blev glad.:)
Tussi letade sovplats igår kväll. Alternativ ett var i tvättkorgen och där hade hon lite tur att ingen kastade ner tvätt uppifrån. (Från badrummet, som landar direkt här alltså.)

Inte jätteskönt, så alternativ två var upp på torktumlaren i förhoppning att jag skulle låta henne va kanske........ Nu var ju inte tumlaren igång, så det var inte så varmt och gott som hon tänkt sig. Bara att leta vidare, och hon landade till slut i en klädhög.

Idag har jag äntligen skickat iväg min jobbiga deklaration. Jag är inte någon siffermänniska och oftast begriper jag inte något alls av det här med deklaration. Alltså får jag ringa och be om hjälp. Varje år är det samma förvirring här. Hjälpen har jag fått och nu är det skickat. Skönt. En sak mindre att tänka på. Skönt!

1 kommentar:

  1. Tack för i "Wilma-tisdags", vem vet, det blir kanske fler våldgästningar =)

    Kram

    SvaraRadera