torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Skärtorsdag och dagen då alla häxorna flyger till Blåkulla. Själv får jag stanna hemma efter att min kvast blivit stulen, men det är inte mycket att göra. Bara att gilla läget. Jag kan va en häxa hemma istället, så är allt som vanligt.:)

Solen har varit snäll och lyst en del på oss idag och när vinden höll sig lugn var det riktigt skönt! När vi var ute och gick idag, så såg vi en ensam stackars liten anka mitt på fältet. Verkade ju konstigt att den bara låg där.......... Var den död?

Nix, pix, det var den inte, för det var inte någon anka upptäckte vi när vi kom närmre. Lurade av en pinne mitt på 1 april.

Bara vi ser oss omkring lite och verkligen tittar, så har naturen så mycket att visa oss så det är helt otroligt. Jag blev lite förtjust i denna krumeluriga trädstam som jag gått förbi hundra gånger innan eller nåt.

Tussi var rastlös här inne i eftermiddags och gick balansgång uppe på trappräcket. Antagligen bara för att hon vet att jag får lite höjdskräck och är rädd att hon ska ramla ner. (Kristina lilla, hon är en katt och de har bra balans.) Där hittade hon ett grönt stackars offer att anfalla. Tills vi kom och störde förstås.........

När jag var något mindre och bodde hemma i Tollarp hos mamma och pappa, fick jag och min bror alltid påskgodis i vars en sån här söt tupp eller vad det nu är. Det är väl därför den har ett speciellt rum i mitt hjärta den här påsktuppen. Den påminner mig framför allt om mitt barndomshem och mina föräldrar. Jag matade den lite idag också efter att varit och köpt ganska mycket godis kan man säg. Inte bara till mig alltså, utan till hela familjen. I vanliga fall äter jag inte godis, men över påsk och jul får det bli lite. Visst är den söt, min lilla hön-tupp.?

I våra trakter är det fullt ös nu på alla konstnärer överallt, så imorgon blir det antagligen väldigt mycket folk ute överallt. Kanske vi kör en liten konstrunda vi också i helgen. Inte för att jag är jätteintresserad av konst, men det är ändå något speciellt med den här helgen, alla utställare och alla som kör runt och tittar. En del för att de verkligen är intresserade och en del mest för att det är kul att komma iväg på en liten tur. Är vädret fint är det extra mysigt.

Jag önskar er alla en härlig helg och en riktigt

GLAD PÅSK!

1 kommentar: