söndag 30 maj 2010

Mors Dag

Weekenden på Hotell Ravinen går mot sitt slut nu på förmiddagen och Essan passar på att ta en sista stund av akut vila mitt på golvet. Själv blev jag först rädd när jag såg henne. Hon såg liksom inte ut att vara vid liv, men hon var bevisligen bara trött, för när jag tittade på henne för nära så studsade hon upp igen och hittade en kul leksak. Det har kanske inte varit någon vilande weekend här, men jag hoppas verkligen att hon ändå vill bo här igen.:)

Idag är det Mors dag och jag önskar så att jag hade fått åka hem till mamma och få ge henne denna enkla bukett med Liljekonvaljer. Mamma gillade dessa vackra underbart doftande små blommor. Jag önskar att jag hade fått slå mig ner någonstans i mitt barndoms hus och få prata med henne & pappa. Tillsammans med min familj och med min bror och hans familj. Ta en fika ihop, prata, skratta och få krama om mamma ordentligt på hennes dag och berätta för henne vilken bra mamma hon är/har varit. Hur hon alltid ställt upp. Alltid! Vad jag än hittade på för konstigheter så fanns hon för mig. (Det hände ju att jag hittade på en del konstigheter ja.) När jag tänker tillbaka så är det så jag undrar hur hon fixade allt. Min goa mamma. Istället åkte jag till hennes och pappas grav och gav henne en bukett. Till vilken nytta egentligen? Om jag hade kört dit eller inte........ Hade det spelat någon roll? Min saknad är med mig var jag än är och jag tror att de vi fattas på jorden har koll på det, men hoppas att hon kan "se" de fina blommorna. Grattis mamma på Mors Dag........

Med tanke på att Liljekonvaljen är en av mammas favoritblommor, så finns de även på gravstenen.



Två hjärtan till två saknade människor som är mina föräldrar. Tänk om ni hade levt...... Jag vill ha er här!

När vi körde hem så tog vi en liten extra tur i vår vackra omgivning och konstaterar åter att vi bor enormt fint här på "landet". Tyvärr så var inte vädret på kamerans sida, men man tager vad man haver.

Själv gjorde vi inte så mycket "affär" av att fira mors dag här hemma. God mat och en onyttig fika nöjde jag mig gott och väl med. Dessutom fick jag ett par trisslotter och lite andra lotter, vilket alltid är kul och på den ena var där 50 kronor i vinst. Alltid något ju. Då förväntar jag mig att där under skrapet med "gånger" vinsten står en etta, för det brukar där på mina i alla fall. Det gjorde där också, men där var en liten nolla efter vilket gav mig 500 kronor. Jag blev glad!:) Det låter kanske inte mycket, men jag har aldrig vunnit så mycket på en lott så jag blev verkligen......... Jo, överraskad och glad.

Jag hoppas att alla mammor haft en bra dag! Ja, ni andra med förstås.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar