torsdag 13 maj 2010

Djurvän? Ja.

Min panna värker, mina prickiga ben (är inte lika prickiga längre!) svider innan jag fått lotion på dem, ögonen gör attans ont idag och småkliar, men lille tån min känns snällare idag. Inte lika ont som jag brukar ha på morgonen. Bra ju.:) Gnällig början på dagen? Ja kanske det, men ändå........Jag gillar morgnarna. Det är de första timmarna på dagen som jag faktiskt mår lite bättre. Det är då jag känner mig ganska hyfsat pigg. Då innan jag blir för "konstigt trött" igen. Trevligt att känna sig lite bra även om klockan idag var kvart över fem när jag steg upp. Min gosekatt var sugen på att ta sig ut en runda. Med tanke på att hon knappt var ute igår så förstår jag henne. Det var ju ganska mörkt, grått, jätteregnigt och småtråkigt väder igår och då är det innneväder för en katt.

Igår befann hon sig alltså mest i denna position inomhus. På olika ställen men i liggande ställning.

Visst är det smidigt om någon kan sitta och vara huvudkudde åt en bortskämd Tussi.......... Hon är väldigt bortskämd, men det är så jag vill att hon ska ha det. Kanske inte att jag ska sitta i timmar och vara hennes kudde med min hand, men bortskämd det ska hon få vara och det har jag nog lyckats ganska bra med.:)

Då i tisdags när Wilma var här så var ju inte Meika hemma och Wilma borde med andra ord inte lyckas med att bli så smutsig.......... Ni ser ju hur det gick. Mindre bra. På vår andra lilla runda längs med bäcken så var hon superbadsugen och jag är ju snäll och vill givetvis att hon ska få bada om hon vill bada. Jag valde ett ställe där det såg rent ut i botten. Mest sand tyckte jag och med tanke på hur hon brukar lägga sig rakt ner bara och svalka magen så kändes det ju lugnt. Blev det inte nej. Hon liksom kravlade sig fram lite snyggt i någon form av krypstil, vilket ledde till att jordgegga kom upp ur sanden och när hon sen la sig på sidan så gav jag upp. Hon blir minst sagt smutsig idag också. Japp, det blev hon. När vi kom hem gick vi inom och frågade Jennifer om hon kanske kunde passa Wilma en timme eller nåt,:) men hon hade väldigt mycket att göra (eller inte) så jag fick ta min gosiga Wilma med hem och lasta av skiten i hallen.:)

Har jag smittat min blomma med min Granuloma anulare (prickiga benen-hudsjukdomen) tro?
Eller är det så illa att jag inte skött om min blomma riktigt. Kan vara lite näringsbrist kanske........ Jag dränkte den med vatten med näring i, duschade den och pratade lite snällt med den igår, så jag får väl se om den piggnar till. Det kan väl inte vara fönsterlampans sken den blivit så här av?

Sist så vill jag presentera min toalettkompis. Han satt så fint i handfatet och tittade på (tror jag. Vet inte hur spindlar ser eller inte.......) när jag skulle göra mig iordning innan det var sovdags. En snäll och vänlig liten spindelvän. Den var platt som en pannkaka så den såg lite smårolig ut faktiskt. Den verkade dock bli lite irriterad när jag skvätte vatten, (även om jag faktiskt var försiktig), så den bollade ihop sig lite. Jag antar jag att jag sprätte lite mycket med det våta i alla fall och det var ju inte meningen.

Är det någon som får för sig att jag inte är djurvän? Nej, jag tror inte det.:) Idag ser jag fram emot en rolig dag med lite kul aktiviteter. Vad? Det får ni veta i nästa inlägg.

Trevlig Kristi Himmelsfärdsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar