tisdag 4 maj 2010

Mums-Mums

Jag gillar normalt sett vinrött, lila och färger åt det hållet, men jag tycker kanske inte att det passar på mina tår. Nu kan man ju fundera på om jag ville härma sonen här som ju fick en spricka i stortån för några veckor sedan.......... Nja, kanske lite. Därför valde jag att banka den lilla tån i en tröskel.:) Gjorde inte ont........

Söta lilla Naíma kom och skulle hämta sin storebror här igår kväll och då hade hon med sig en liten tomatplanta till mig. Jätteglad blev jag! Mindre glad blev jag när jag upptäckte att jag lyckats glömma den på innealtanen och den var kall och väldigt mycket hängig i morse.:( Jag funderade i ett par timmar på hur jag förklarar för henne att jag lyckats ta död på den........... Utan att hon blir jättearg på mig alltså. Jag hade en liten plan, men tack och lov så piggna den till och nu mår den som om inget har hänt. Pust...........

Wilma har börjat få koll på när det är tisdag och i morse så reste hon sig upp och ville följa med sin husse långt innan han sagt ett ljud om att hon skulle åka till Kristina. Gosevoff. Det tråkiga för henne kommer ju då sen när hon måste vänta och vänta på att få gå ut och leka. Här försöker hon förklara med grouff och vouuff att det är dags att gå ut. Hon måste tycka att jag är extremt trög som inte begriper ett dugg. Som tur är ger hon upp efter en stunds tjatande. (och när jag försökt förklara att vi ska snart.) :) Det blev Meika-lek idag med ska jag tillägga så ni inte tycker jag är nån form av djurplågare.

Tussi väljer att njuta av tillvaron i hängmattan och önskar förmodligen att vi inte ens öppnat dörren och stört henne i sömnen.

Jag säger bara en sak.........Mums-Mums är väldigt gott! Och nyttigt. Eller? Tack för en trevlig pratstund och god fika Emma!:)

Plötsligt är det härligt grönt både här och där i naturen! Det har gått så snabbt så jag har inte riktigt hunnit med, men vad gör det, bara det är grönt. Det kom dock plötsligt en märklig skur med regn och hagel idag som var mindre mysig.

Nu är det bara att njuta av naturen och se hur den blommar ut i alla möjliga fina färger. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar