fredag 28 maj 2010

Vem är du?

Jag citerar en del av en kommentar som skrevs under mitt inlägg den 21 mars med överskrift 68 år. "Jag minns både din mamma och pappa, de var båda trevliga människor, som jag minns med glädje. Jag minns när du var nyfödd och jag frågade din bror om det blev en bror eller syster, han svarade "det blev en Kristina".

Hela kommentaren var så fint skriven och jag blev glad men även lite rörd av den. Mitt problem är att jag inte vet vem som skrev den. Snälla........om du fortfarande läser min blogg, så berätta vem du är. Jag vill så gärna veta. Det känns lite speciellt att få höra saker ifrån barndomen av människor som befann sig runt oss då. Jag har ju ingen närstående kvar från när jag var så liten att prata med (jo, min bror, men han har inte koll på sådant skulle jag gissa. Han var ju inte heller så stor.) Att få en sådan liten berättelse här kändes jättegott. Tack! Och som sagt.........vem är du?:)

Visst känns det lite "snopet" att inte Sverige är med i schlagerfestivalen imorgon? Vi har ju liksom alltid varit med. Dock tycker jag riktigt, riktigt synd om Anna som säkert inte mår så kul för tillfället. Det fanns kanske bättre låtar som kunde fått representera Sverige och som kanske hade haft större chans, men skit samma, nu är det som det är och jo......... Jag tycker synd om Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar