söndag 30 maj 2010

Lördagens fall.

"Jag hoppas ingen såg dig mamma, det är ju pinsamt", fick jag höra igår efter min lilla promenad med Essi. Lite otroligt är det ändå. Jag lyckades med konstystycket att bli omkulldragen av en Jack Russel vid namn Essi. En ekorre som sprang på marken, en Essi som fick bråttom, en backe och en massa rullande skit på backen man kan halka på........ Tjong, och där låg jag och tog en liten vilopaus. Ja, så kan det bli. Essi brydde sig inte ett dugg. Hon såg inte ens att jag låg där.:)

Något hon bryr sig om är däremot de här tandtuggbenen. De ska gömmas och gömmas och gömmas. Sämsta gömstället var nog på golvet i badrummet. INGEN kunde hitta det.:) Söt är hon när hon letar gömställe.

Herr Banan är fortfarande en liten favoritleksak. Efter bollar såklart, men bollar har vi inte inomhus och absolut inte när här är liten vovve.:)

En för busig Essi blir en jobbig Essi. Det är väl ungefär så Tussi tycker och då är det bäst att gömma sig. Jag vet inte om hon trodde hon var gömd här eller om rumpan liksom fastnade........

Ändan kom också in och här är hon i tryggt "förvar".

I fredags åkte Göran till Stockholm med sitt jobb (asfalterare) för att på lördagen gå på maskinmässa. Vältar och grejer, ja jisses vad spännande.:) Han fick en musmatta med sig som jag just faktiskt har provat, men det var det sämsta skit jag varit med om i musmatteväg. Pilen for hit och dit lite hur som helst på skärmen, så den här åkte bort snabbare än fort. Jag får väl rama in den till honom så han kan hänga den i sin vält eller någon annan stans där jag slipper se den.:)

De kom till Stockholm på fredagen och efter en middag och lite annat smått och gott skulle såklart en del av herrarna gå på Spy Bar. Men hallå! Gick ju jättebra. Inte. Bönderna på Spy Bar....... Jag kan sammanfatta det hela med att de egentligen inte alls var ett dugg välkomna där på de fina ställena. (Då hade de ju ändå inte de gula självlysande kläderna på sig.:) ) Första stället släppte inte in dem för att några hade gympaskor på sig och på det andra stället lyckades någon få lov att komma in en liten, liten stund för att sen få gå ut igen av olika anledningar. En blev direkt bortkörd för han var för drucken, vilket faktiskt inte var sant. Så kan det gå när man inte är känd eller "fin" nog.:)

4 kommentarer:

  1. Haha, jag såg mässan! Det var galet roligt. Hela flygfältet FULLT!!!! med maskiner av olika slag och massor med gubbar och inga gummor som gick omkring bland dem. Jag antar att gummorna var på köpcentret på andra sidan vägen, för där var det då också galet fullt! Om de inte var hemma i Degeberga förstås :)

    SvaraRadera
  2. Kloka gummor som höll sig borta från mässan. Själv var jag hemma i Degeberga. Det blir mycket billigare att stanna här.:) Själv? Jag misstänker att du var på andra sidan gatan, Hello? ;)
    /Kristina

    SvaraRadera
  3. Alldeles riktigt! Till stora dottern duger inte mammas hemsydda alltid längre, så vi försökte bygga ut garderoben i alla fall. Det gick sådär...

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag förvånad.:) Inte. Ju större de blir desto jobbigare om du förstår hur jag menar?:)Varför gick det sådär? Svårt att hitta eller priserna var något lite för höga?

    SvaraRadera