lördag 8 maj 2010

Hallå, du ljumma vår!!!???

Var blev den nu av igen? Den härliga våren. Det är ju skitkallt ute igen. Jag som tänkte tillbringa en stor del av helgen i trädgården. Plantera lite och snygga till lite rabatt eller nåt. Vår inbyggda altan skulle städas, men eftersom den inte är isolerad är där inte så jätteskönt att befinna sig. Undrar om det ska bli lika tråkigt väder imorgon........., men det lär vi väl märka.

Fästingarna verkar i alla fall inte störas av vädret. Dessa äckliga grrrrrrr............ Vad kallar man dem? Inte djur i alla fall. Jag gillar djur, så detta kan inte vara djur. Jag hade ju hoppats på en mindre fästingrik tid med tanke på vintern, men de äckliga sakerna lyckades ju gosa in sig under snön och klara den kalla vintern i alla fall. De verkar vara fler än på länge. Vad gör de för nytta i vårt system??? Så illa jag tycker om dem.
Jag läste just en lite kul krönika i Amelia som innehöll en del som det ligger väldigt mycket i. Det är nog så vi är eller? I korta drag så var det såhär.: En tjej stod i kassan och hade tre varor som hon skulle betala. Bakom står en tjej och börjar undra varför det ska ta sån jäkla tid för kunden framför. Det visar sig att kunden framför inte hittar sitt kort och inte heller har kontanter så det räcker. Tjejen bakom (småirriterad i sitt inre av olika anledningar) tar fram ett par tjugolappar, ler och säger snällt att hon kan betala det. Tjejen utan pengar tittar inte ens på sin hjälpare, utan lämnar sina varor och går. Hon vill inte ha hennes pengar.
Det var inga stora summor det handlade om. Hade jag varit tjejen bakom i kön, så är det möjligt att jag hade gjort detsamma, men själv hade jag aldrig tagit emot den hjälpen. (Jag hade i och för sig vänt mig om och tackat för att hon var snäll och ville hjälpa mig.) Det hade känts alldeles för dumt och fel att ta emot pengar av en främmande människa som jag inte hade möjlighet att betala tillbaka till. Jag hade också lämnat varorna och gått. Hur hade ni gjort?

Nu är frågan om jag ska gå ut trots vädret eller om jag möjligen ska köra och inhandla ett vettigt regnställ som håller regnvattnet på utsidan av kläderna. Låter inte som en helt dum tanke..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar