tisdag 11 maj 2010

Ingen vanlig tisdag för Wilma.

Wilma är hos mig idag, men det blev inte riktigt en "vanlig" tisdagsförmiddag. Det visade sig att bästisen Meika är inte hemma på hela dagen. Tråkigt! Vi gick ändå dit för att Wilma skulle få ro i kropp och själ, vilket hon ju inte får förrän vi varit där. Det där grauff-ljudet hon har när hon så gärna vill, fortsatte och fortsatte.:) Jennifer var ju ändå hyfsat kul med tanke på godiset hon bjöd på, men att rulla runt och leka som Meika brukar, var hon mindre sugen på. Jag förstår inte varför.....:)

Wilma och jag gick en liten sväng precis där hon gillar att gå. Längs med den väldoftande bäcken och vid dammen. Mmmmm...........luktar så vansinnigt gott! (Tycker Wilma alltså.)

Jag tyckte det var småkyligt idag, men det var jag ensam om. Gottigott att ligga på gräsmattan och njuta av tillvaron.

Igår när vi var på vår skogsrunda som är så himla skön gick vi upp till Forsakarsfallet och genom skogen hem. Utan att gå vilse denna gången heller, men det kan ju också bero på att vi följde stigen.:) Så grönt och fint det är överallt nu!

Jennifer passade på att ta foto på sina fina nysydda kläder i vacker miljö. Här hängde hon klänningen på broräcket i hopp om att den inte skulle flyga ner. Det hade ju varit mindre käckt. Gå gärna in och kolla de bilderna på Naimas Design.

Här ser ni en som tyckte att det var fruktansvärt tråkigt att vänta. Och vänta. Och vänta. Matte springer runt i skogen och Meika få sitta och titta på. Det borde ju vara tvärtom.:)

Tragiskt men sant att här inte är någon rolig kompis att leka med idag, men ett ben får duga en stund. Även om hon ville gå ut och äta det, (men jag vill ha koll så hon inte sätter i halsen) fick det ju gå att tugga lite här inne. Nöden har ingen lag.

1 kommentar:

  1. Det var dåligt av meikas matte lämnar hon bort hunden får väl hon ställa upp. ;)
    Peter

    SvaraRadera