fredag 7 maj 2010

Härliga djur och natur!

Häromdagen var vi lite sugna på att testa lite olika tesorter och påmindes av min smarta svägerska att vi ju kunde gå till Min Gröna Täppa här i Degeberga, där det säljs te i lösvikt. Det gjorde vi och det blev 4 sorter. Det doftar så ljuvligt så det behövs egentligen inte drickas, man kan bara njuta av doften. Jag säger bara Prinsess......... mmm......

Andreas och jag tog en liten promenad för att posta ett brev med ett tävlingsformulär i. Jag tänkte att vi kunde få vinna 5000 kr i resecheckar. Tror jag det var. Ibland vet jag knappt vad vinsterna är när jag tävlar......... Å andra sidan så vinner jag aldrig något ändå. Jo, jag vann ju presentkort på Andys en gång, men det var ju med ett foto.:) När vi gick förbi grannens tomt såg vi en liten tiger som var i full färd med att göra sådant som jag inte tycker om när hon gör. Det ingår ju förstås i deras instinkt, men jag gillar ändå inte det.

Kan jag rädda de här små liven så gör jag det.

Tussi var inte helt förtjust i att vi vaktade den lilla gnagaren för att skydda den i från mer ofrivillig lek. Hon har stenkoll på vad som händer. Vi fick till slut tag i vår lekfulla katt och bar hem henne. Elakt men ändå snällt tyckte vi.

På väg hem gick vi förbi dammen och hade jag haft kameran uppe hade jag fått en mycket bättre bild på dessa små söta ankbarn. Nu låg kameran i fickan och ankorna hann såklart förflytta sig ut en bit innan jag var klar. De är så otroligt söta, så man vill ju bara ta med dem hem och gosa med dem. (Vi lät klokt nog bli att ens försöka det. Andreas var inte sugen på att simma ändå.:))

Nu är jag där igen......... Naturen (jag är nog en skogsmulle eller nåt i grunden.) Man kallar kanske inte himlen för naturen? Vår värld är i alla fall helt fantastisk. Om vi nu bara tänker på det positiva. Ja, ni förstår hur jag menar.? Den har så mycket fint ögongodis att bjuda på. De ropade på mig här hemma att jag skulle komma och jag svarade väl lite småsurt: "Vad är det? Varför ska jag alltid komma? Kom själv." Ja, nåt sånt blev det väl. Tills han sa att jag skulle kolla himlen. Då blev där fart på mig.:)

Hur kan den bli såhär? När jag vände mig om och tittade åt andra hållet, var den klarblå. Detta är så himla fint!! (Himla......nu fick jag till det eller hur? Jag är för skojig.:) ) Tyvärr blåste det undan ganska så snabbt kändes det som, men jag var glad så länge det varade. Otroligt.....

Nåt annat som är otroligt är hur det går att drömma de mest märkliga drömmar. Inatt hände det konstiga saker igen och det jag minns starkast var att en stor fågel ville in genom fönstret. Första gången öppnade jag, men det var inte någon bra idé. Jag fick ut den igen och sen höll den på att krafsa på rutan och ville in, in och in. Jag tror det var en kråka eller nåt, men den var så mycket större än en kråka. Med jättefötter. Det var kanske inte någon kråka, men en fågel var det......... Läser jag i drömtydningsboken känns det inte så bra, så jag slår igen den och glömmer vad där stod.

1 kommentar:

  1. Kul att teet smakade bra! Jag gillar nöjda kunder ;0) Den där himlen såg vi också igår, både Maja och Ricard var snabbt ute med kameran, helt otroligt fint! (Ska man nu vara lite negativ så har jag hört att det blir så pga av föroreningar, men det kan man ju välja att inte tro på eller hur)

    Ha en härlig helg, även om det tydligen ska bli mest regn och rusk!
    Kramar

    SvaraRadera