tisdag 18 maj 2010

Glimten I Ögat.

Det gick riktigt, riktigt bra för 1-åriga Meika på specialutställningen i torsdags på Ivö. Nu ska jag se om jag reder ut vad hon vann..........
Hon blev Bäst I Ras i Juniorgruppen med CK (championkvalité). Hon blev fjärde bästa Tervtik i alla klasser och tvåa i BIS (best in show) Junior. Mycket bra jobbat Meika!

Pokalen är en vandringspokal i en tävling som heter "Glimten i ögat". Där tävlade hon mot 15 andra och blev etta, vilket enligt min mening inte är så konstigt. Ni ser ju själv.......Glimten är där.:)

Förutom pokalen och rosetterna vann hon med sig hem lite mat, leksaker, godis, en borste och lite annat smått och gott. En riktigt lyckad tävlingsdag alltså. Vi är glada och stolta över henne!

Nästa år på Ivö är det meningen att denna lilla krabat ska vinna "Glimten i ögat", så pokalen får stanna i samma hus.:) Får jag presentera Fania, som just flyttat till Sverige ifrån Norge och blivit Meikas halvsyster. Välkommen till galna gatan!

Allt som går att äta bör ätas.

Hon är så söt lilla Fania..........

Wilma har givetvis fått träffa henne. Vi var där en runda när inte Meika var hemma och hon undrade nog vad som hänt med hennes bästis. Plötsligt var hon väldigt liten, kunde inte leka som Meika och luktade annorlunda. "Skumt. Har de krymt min kompis???" Inte snällt.

Okej, jag gillar läget om jag också får lite godis, tänker Wilma.........

Liten blir fort stor, så det gäller att ta vara på valpmyset........och rädda sina skosnöre..........

1 kommentar:

  1. Sicken söt liten bebis! Och grattis till Meika som kan titulera sig "Snyggast i Degetown"!

    Kramar! (Karmar)

    SvaraRadera