söndag 9 maj 2010

Redo för regn!

Det blev svarta regnkläder inköpta igår i Kivik. Sådana som har bra vattentålighet, håller en del vind borta och "andas". Nu får vi hålla tummarna att de inte behöver användas så ofta. Har jag nu de, så kan det ju innebära bra väder framöver.:) Jag tog en tur till Kiviks Musteri också när jag ändå var där nere. Jag behövde fylla på förrådet här med lite dryck och såklart äpplegelé, som är så himla god.

När jag kom hem så fick jag med mig en stor del av grannfamiljen ut på en liten promenad. Naíma var kanske mindre sugen egentligen, men hon passade på att samla lite löv (som hon sen skulle måla på och trycka på papper), och blev på bättre humör efter en stund.:)

Ja, vad ska jag säga. Det ligger i släkten att dra ner mössan över ögonen.:) Det här skulle kunna vara delar av löjliga familjen, men det är det inte. Det är en del av goa familjen.........

Nattens sömn har väl kanske inte varit så jättelysande skön och lång. Inte bara för mig utan även för de här tre grabbarna. Jag undrar varför........... Å andra sidan så kan det leda till att de somnar tidigt ikväll och är pigga imorgon när de ska till skolan. Frukostdags........

.........vilken ju blev väldigt bra om man tänker på kostcirkeln. Inte! Tallriken var i alla fall rund som kostcirkeln. Där ska ju vara lite fibrer i de här lortarna (yes!) och lite kalcium fick de i sig, men det är väl ungefär det hela....... Som tur är äter de inte så illa alltid.

Tre i rad. Jag bara undrar: Hur orkar de???

Nu skiner solen och jag ska skynda mig ut och plantera lite. I eftermiddag är det fotboll för P15, så jag passar på att dansa lite soldans när jag ändå är ute. Det kan ju fungera..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar