tisdag 25 maj 2010

En ren Wilma.

Jag har fått ett par önskemål om att få se en ren och fin Wilma en Wilmatisdag. Här har vi henne. Snygg som aldrig förr.:) Inte ens några slemmiga öron.......

De slemmiga öronen börjar tillverkas här, när Meika är ute på promenad med Wilma........ Alla sätt är bra utom de dåliga och jag får känslan att Wilma tycker detta är ett dålig sätt.

Fania vill faktiskt också vara med, men det är inte lätt att dyka in ibland två stora lurvisar hur som helst när man är liten. Det gör liksom lite ont när liten kommer underst.

En liten snabb sitta-stilla-paus. Bra tycker Fania, nu är det bara att passa på att ta en tugga på den vita godsaken.

Ingen lång paus och nu är det tid igen. Det är så härligt att se dem när de leker. Underbara hundar! Det är en liten glädjekick för stunden. Fania har fortfarande problem med att ta sig in i leken och nöjer sig klokt nog att stå en bit ifrån och voffa lite på de stora busarna.

Det är mindre farligt att ligga ner och ha koll på avstånd.............

Lite mys innan Wilma och jag gick hem igen för att vila en stund. Fania håller sig bakom Wilma och tvekar inte att smaka på svansen om hon blir sugen.:)

Under tiden vovvarna lekte brummade en helikopter ovanför och runt om oss. Tråkigt nog så har det varit ett, tydligen beväpnat rån, i vår ena affär här i byn. Verkligen jättetrist, och framför allt fruktansvärt för tjejen som jobbade och blev rånad. Läskigt också att veta att här kan springa en beväpnad korkskalle ungefär var som helst. Jag kan erkänna att mes-jag gick in sen med mina djur och låste om oss. Tack och lov så har de hittat idioten som gjorde det och tagit honom. Alltid något, men oavsett det, så har detta satt spår i tjejen som ingen förstår som inte varit i den situationen. Må man aldrig hamna i den heller!

Jag fick ett brev som sa att det var dags att uppdatera nixandet, vilket jag gjorde med glädje. De som haft mig som kund innan ringer ändå, men där är väl alltid någon jag slipper. Låter ju lite elakt faktiskt, men det är tyvärr lite jobbigt med telefonförsäljare. Det finns de som direkt accepterar ett nej, men det är alltför många som tjatar vidare och ger inte sig trots ett gäng nej. Det är de som förstår för alla kan jag känna. Är jag inte intresserad så är jag inte. Punkt slut.

Nu ska snart jag och Wilma gå en liten sväng och frågan är då hur ren hon är när vi kommer hem igen. (Nu vet ni att hon kan vara ren när hon är hos mig.) Ingen runda utan ett bad i bäcken.:)

1 kommentar:

  1. Hej ! Tack äntligen har vi fått upprättelse för de kränkande bilderna :) , men faktum är att hon nästan alltid har blivit smutsigast av alla oavsett om det varit lek eller jobb. Hon verkar glömt sin flygning i den där som svävade ovanför er o lekte glatt istället för o oroa sig att (snart är det min tur) som hon gjorde i revinge.
    Peter

    SvaraRadera