lördag 1 maj 2010

Sköna Maj Välkommen

Ja, det är väl ungefär vad jag kan av texten till denna sången. Efter de orden blir det mest la, la, la, la, la. Tråkigt men sant. Så är det med mina textkunskaper. Fast det kunde ju varit värre.:) Igår var det Valborgsmässoafton igen och som vanligt så försöker vi komma i tid till bålets start, men lyckas sällan eller aldrig. Inte om vi inte går med i fackeltåget och det gjorde bara hälften av oss igår. Tyvärr kan jag kan inte låta bli att tänka på de djur som kanske har hunnit bygga ett litet bo och helt enkelt inte kommer ut ur denna hög med pinnar, när där står människor runt om och kastar in sina brinnande facklor. Läskiga tanke. Jag hoppas att det rörs runt i högen så nära det är dags som möjligt, men jag vet inte hur de gör här. Elden är vacker, men stark, farlig och respektingivande.........
Här brinner den liksom bredvid sig själv.:)

Elden blev extra kraftfull när den med den emellanåt starka vindens hjälp närmade sig tältet som de medverkande stod under. (Degeberga Drängar som sjöng, talhållaren, de som presenterade vinnare i lotteri osv.) Tältet befann sig på ganska bra avstånd och trots att elden flög väldigt långt åt sidan igår, så gick det bra.

Wilma var också här, men av fotot att döma så tyckte hon nog att det var sådär lagom tråkigt. Inte mycket att göra mer än att lägga sig ner och vänta ut eländet.

Efter bålet promenerade vi hem till oss och grillade lite korv, drack lite gott och hade skoj. Förutom att jag glömde bjuda på den goda likören som jag inte nämner vid namn här. Mycket illa. Hur kan jag glömma en sån sak???? Mumsig kaka med smak av mandelnånting blev vi bjudna på till fika. Jag gillar den skarpt och måste tigga till mig receptet av Ann som hade den med sig. Tack.:) Mums........ Ibland känner jag mig som det lilla kakmonstret.

En mycket märklig sak med detta årets Valborg, var att jag faktiskt inte frös när vi stod på Sockertoppen och tittade. Jag vet inte när det hände senast, men antingen var det varmt eller hade jag fått på mig rejält med kläder. Det är skönt att inte frysa! Nu väntar vi på den riktigt goa värmen som förhoppningsvis närmar sig sakta men säkert. Tack för en varm och trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar