måndag 4 januari 2010

Forsakarsfallet i vinterskrud

Jag har hört att Forsakarsfallet ska vara extremt vackert när det är fruset och eftersom jag inte minns att jag sett det fruset så tog Andreas och jag en liten promenad dit idag. För ett par veckor sedan såg fallet ut såhär.

Idag bara häpnade jag när jag såg det och ställde mig och verkligen stirrade på det, innan jag drog av mig tummavantarna och slet upp kameran ur fickan. Det var det vackraste jag sett på länge.......



Bergsgeten Andreas var tvungen att klättra lite och hittade en skön soffa att vila sig i.

Som sagt......detta var en upplevelse att se som inte går att beskriva. Inte ens på bild känner jag.

Snön började så smått singla ner på oss och vi vände för att gå hem. På väg hemåt hittade vi sköldpaddans hus. Det bara måste vara här en av dem bor.

Ett tunt och bräckligt "islöv" hade formats över bäcken.

Det är ungefär så tunn och bräcklig jag verkligen kan känna mig lite väl ofta. Tänk om jag bara varit lika vacker som detta "löv" är när jag känner mig så.:) Då hade det kanske varit lite lättare att stå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar