onsdag 6 januari 2010

Skridskoåkning på dammen

Onsdag är söndag. Snart är det vardag igen. Det har slutat snöa efter att i princip gjort det hela dagen. Kaminen är omringad av halvblöta mössor, vantar, skridskor, skor och annat som fick sig en liten blöta när de var ute i snön innan i eftermiddags. Barnen och Göran gick ner till den frusna dammen för att åka skridskor, men jag kände ingen större lust att följa med. Jag har känt mig trött idag med och tyckte det var skönare här hemma i värmen. Tussi verkade mer sugen på att följa med där hon satt mitt ibland alla grejerna innan grabbarna skulle gå, för att ha full koll på läget.

Efter ett telefonsamtal från Göran blev jag ändå lite sugen på att gå ner där, så jag klädde på mig så jag såg ut som en eskimå och masade mig ut och ner dit för att kolla läget. Det tar mig mindre än 5 minuter att gå dit, så dum är jag om jag inte gör det kände jag. Detta var vad jag såg efter att gått knappt 50 meter. Det såg riktigt härligt ut med barn, ungdomar och vuxna på dammen.

Framme träffade jag bland andra isprinsessan, men jag skulle gärna sett en piruett.


Här var riktigt mycket folk nere och det är inte varje år det går att nyttja dammen till skridskoåkning så det är verkligen superkul! Både små och stora spelade hockey ihop så det stod härliga till.

Ja, vad ska man säga........Leksand har en snygg matchtröja.........och är bäst.;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar