lördag 2 januari 2010

Upplysande.......

Fullmånen gör mig inget alls just nu. Den är så välkommen med sitt vackra sken. Jag sover så bra ändå. Både natt, dag och kväll. Jag var ute på en liten promenad innan, men mina ben var tunga och som nykokta spagetti, så när jag kom hem, så satte jag mig i fåtöljen och somnade på mindre än två minuter. Förstår inte riktigt vad det är frågan om. Jag är bara så sömnig och trött hela tiden och har varit det de senaste veckorna. Kanske är det små orosmoment som gör mig trött och matt igen. Det är väl konstigt ändå. När en grej är löst och jag är glad för det, så kommer det något nytt bekymmer indykande. Jag blir så trött av allt onödigt skit. Onödigt skit som för mig blir så stort. Jag har nog med det som är viktiga bekymmer just nu om jag säger så. Sådant som verkligen gör mig orolig och som jag av hela mitt hjärta vill kunna göra något åt.
Jag passar också nu på att tacka fullmånen för att vi hittade hem på en mörk cykelväg nyårsaftonsnatten. Den lyser verkligen upp. För tillfället är du min vän lilla månen.

Här är något annat som lyser upp. Fast på ett helt annat sätt. Den är så fin nu när den börjat veckla ut alla sina blommor.

En busig Tussi är alltid något som är härligt att titta på och som lyser upp tillvaron. Hon gillar fortfarande musen hon fick i julklapp. Hade man bara kunnat skutta och fara rundor med en lurvtuss som hon gör, med så mycket bus och glädje i kroppen som Tussi, så hade jag gjort det kan jag lova. Kunde kanske sett lite roligt ut, men det hade det varit värt.:-)

Det är ingen direkt tryckande värme ute och när det inte går att sova ute under träden, så får träden komma in så att det går att sova under dem i värme.

Nya favoritsovstället. Här är såååå skönt att sova. Bakom fotot på min pappa när han var ung, och på duken som pappa vävde när han var sjuk. Jättegosigt att rulla ihop här. Och bara sova.....

För egen del så föredrar jag att sova i sängen. Eller möjligtvis i fåtöljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar