söndag 3 januari 2010

Vilken natur vi har här!

Idag var det dags för en långpromenad i alla minusgraderna, men väl påklädd och med gott sällskap så blir man varm. Dessutom så värmer det ju en del när man rört sig en stund. Vi följde en bäck en lång bit och jag och vatten är bara så perfekt! Vilka konstverk man får se när man är ute och promenerar såhär i vintertider. Jag tog som omväxling en del foto, och här kommer en del av dem. Det finns inte så mycket kommentarer att göra kring dem, så titta och njut.


Coola istappar.........

Någon i sällskapet tyckte att jag skulle gå ut och ställa mig på isen medans han tog ett foto.......Mitt svar blev nej. Konstigt eller hur?:)

Med lite hållhjälp slapp jag halka ner i vattnet. Det var ju snällt att han inte "råkade" släppa greppet om mig där.:)

En mysig liten "grill och fikaplats" blev ett litet stopp med varm choklad och lussekisar. Det smakade riktigt gott kan jag säga.

Detta ser kallt ut, men jag antar att de inte fryser de små söta ankorna.

Själv frös jag en del efter en två timmars njutningsfull promenad längs med bäcken, genom skogen, liten fikapaus i lilla skjulet, promenad över den plats där skidliften en gång fanns här i Degeberga och sedan hem igen. Men skönt var det att komma ut och lufta kropp och själ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar