söndag 17 januari 2010

Vi har underbara grannar.

Det var soffan, jag, filten och Robinson på tv som gällde igår kväll. Göran satt vid den andra tv:n och förmodligen tittade han på nån tråkig sport eller nåt. Andreas satt vid datorn, Pontus var hos en kompis och Tussi låg och sov. Jag var ganska trött efter dagen och jag antar att luften som var hyfsat intensiv och påträngande igår tröttar en del. Som omväxling stod jag nere vid den frusna dammen igår igen och pratade lite med trevliga Degebergabor när barnen åkte skridskor. (Tänk så trevligt om vi kunde ha sådana träffar övriga året också.) Göran och jag gick en sväng längs med banvallen och över Sockertoppen för att få igång blodcirkulationen i fötterna igen och till slut var jag varm överallt förutom kinderna. Vinden var riktigt vass. Ja, tro det om ni vill, men den var faktiskt vassare än jag.:)

Tillbaka till soffan och Robinson....... Det knackade på dörren och de knackningarna lät precis som min goda grannväns knackning. Min första tanke var.....nej, jag orkar inte gå ut och gå. Inte nu. Nästa tanke var okej, jag gör det om hon är sugen på det.:)

MEN.....min goda granne hade goda grejer med sig till oss. Mumsiga semlor till hela familjen. Goda grannar gör mycket goda semlor kan jag konstatera. Tack Jennifer!

Men frågan är om semlorna eller grannarna är godast.......:) Jag vet svaret.

1 kommentar:

  1. Ja, frågan är nu vem som är godast...????
    Vi får ta det på vår nästa promenad...det här måste jag ju veta....
    Fel svar=inga fler semlor och i värsta fall inga fler goda grannar :):) kram

    SvaraRadera