onsdag 6 januari 2010

Trettonafton

Förvirringars förvirringar. Nu är det helg igen mitt i veckan. Jag vet snart inte alls vad det är för dag längre, och jag som är snurrig innan. Vi var i alla fall bortbjudna på middag denna tisdagkväll och det såg jag fram emot. Det brukar bli trevligt och så blev även denna kväll.

Vi bjöds på en jättegod förrätt där det på brödet var getost, ringlad flytande honung och en halv nöt på toppen.

Dags att anfalla förrätten.........

Det blev porterstek, potatis och en riktigt smarrig sås med god sallad till huvudrätt och till efterrätt fick vi hemmagjord pepparkaksglass. En riktigt god middag rakt igenom, som ni säkert förstår. Jag som tycker det är något jobbigt med den här matlagningen blir så glad och njuter extra när jag blir bjuden.

Det tog ett antal foto innan jag fick dessa två damer att se ut som de "skulle".

Gosa lite måste man också......

En skojig kväll går fruktansvärt fort och som vanligt så blev det ju lite senare än jag tänkt mig, men långt om länge vandrade vi hemåt i den snöande natten. Jag hade packat med mig full mundering med kläder för att jag skulle slippa frysa när vi gick hem, men det var inte så kallt faktiskt, så termobyxorna och mössan fick stanna i påsen.
Tack för en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar