tisdag 19 januari 2010

Igår var jag nog som jag "skulle".

Ännu mera snö. Ska det aldrig bli sommar?:) Nej, men det måste ju inte snöa mer nu. Snart är nog barnen också trötta på snön. Det är ju jobbigt att klä sig. Tänk när man bara kan vandra rakt ut utan skor och med betydligt mindre kläder än nu........och ändå inte frysa. Det är skönt! Nu är det inte så utan vi får gilla läget.

Vi och ett par kompisar var en runda i Kivik i söndags för att shoppa lite gosebyxor på Kiviks Outlet. Vi passade också på att köra förbi "Buhres Fisk" som tyvärr brann ner för ett litet tag sen. (Jag kan tillägga att vi inte var de enda som körde där förbi.) Usch, vilken bedrövelse! Det såg verkligen inte kul ut och jag lider med både ägarna och personalen. Det är helt otroligt hemskt att ett livsverk bara kan gå, bokstavligt talat, upp i rök.

Jag hörde på radion idag att igår var en dag som sades vara en dag då alla mådde som sämst. Detta var nu uträknat på alla de möjliga vis. En av anledningarna var att det gått en viss tid efter att man gjort sina nyårslöften och nu har man brutit dem, det var en viss tid efter det ena och en viss tid efter det andra. Jag minns inte så noga, men jag hittade ju plötsligt en anledning till mitt hemska dåliga mående igår. Skönt. Då har jag i alla fall en dag då jag begriper varför jag mår som jag gör. Då var det ju helt i sin ordning. Plötsligt kände jag mig "normal".:) Eller inte.......

Göran och jag har varit iväg och fått hjälp med och diskuterat pensionsspar osv idag. Det är ju ingen jätteskojig historia det där. Jag får nog äta upp mig rejält innan pensionen känner jag. Det blir ju inte några enorma summor när man som jag varit sjukskriven hit och dit och fram och tillbaka. Å andra sidan så har jag ju inte några enorma summor in nu heller. Men, men. Det kunde varit värre. Mycket värre. Nu är det som det är och det är inte mycket jag kan göra åt det mer än att försöka spara undan lite mer. Och hoppas att jag blir som jag ska igen, eller i alla fall nästan som jag vill att jag ska bli. Eller nåt åt det hållet.

Wilma har semester ett par dagar nu här hos oss. Om hon nu tycker att det är semester förtäljer inte riktigt historien, men jag tror inte precis att hon lider av att vara här. Trött efter att varit ute på en skogsrunda med Meika och Jennifer och lite bus ovanpå det är det vila som gäller.


Livet hade förstås blivit ännu bättre om det hade poppats lite popcorn också, men det är ju bara tisdag lilla Wilma.......

1 kommentar:

  1. stackars voffe! Inga popcorn livet är hårt. - jodå hon vill gärna vara hos er även om hon kommer att sova en vecka i sträck när vi kommer hem. Hon blir alltid glad när jag säger att vi ska till dig. Om det sen beror på dig eller grannen vet inte jag. Vi syns snart hälsa voffe.
    Broren

    SvaraRadera