fredag 1 januari 2010

Nu är det 2010!!

Dagens stora och märkliga fråga är : Vilken dag är det idag? Söndag? Lördag? Är det mitt i veckan? Total förvirring råder när det varit fest en torsdag. Almanackan säger att det är fredag och trött är jag. Fruktansvärt trött till och med. Är man i min ålder kan man inte vara iväg till halv 4 på morgonen. Bevisligen. Men det var roligt så länge det varade.........

Här har vi Nyårsaftonvärdinnan.


Varje familj hade olika uppdrag att fixa till festen, så vi hjälps åt, vilket gör att det blir lite lättare för alla. Till förrätt hade vi krustader med svampstuvning i och till huvudrätt blev det lax, potatis, romsås och sallad. Mycket, mycket gott alltihop! Efter maten var det dags att leka lite. Vi skulle leka paketleken, något jag faktiskt aldrig har lekt innan.
Essie passar paketerna tills vi kommit i ordning.

Jag som aldrig gjort detta innan behöver en förklaring på hur det ska gå till.

En sak kan jag säga...... Ska de här två tärningarna vara med nästa gång också så vill jag aldrig mer vara med.:-) De skulle visa sig att de inte alls var på varken min eller Görans sida de här två rackarna. Jag slutade med att få ett stackars paket och Göran inget alls. Eller jo, han fick ett......av värdinnan som tyckte synd om honom. Efter att hon fått veta att det ändå inte var något bra i paketet.:-) En gran att koppla i cigarettändaren. Passar perfekt att ha i vår röda racerbil.

Men vad gör den halvförlusten i paketleken........ Jag är glad ändå.

Till efterrätt som vi åt efter leken fick vi en jättegod hemmagjord glass med hallonsås till. Mmmm....... Nu var det väntan till klockan skulle bli nytt år.

Jag sa det för ett tag sedan och jag säger det igen.......Göran börjar behöva fundera på att införskaffa läsglasögon..........

Vår skjutglada värd hade trots att vi inte skulle köpa egna rakter, just precis köpt lite eget.

Eftersom jag nu glömde kameran när vi skulle gå ut, så har jag ingen fin bild på fyrverkerierna att erbjuda här. Jag kan bara säga att det var ett jättefint fyrverkeri som byns befolkning samlat ihopa pengar till, som sen sköts inom avspärrat område. Efter att varit ute och frusit en del i de alldeles för många minusgraderna, så var det gott att komma in i värmen igen.

GOD FORTSÄTTNING!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Vilken fin blogg du har fixat ihop! Du är så duktig!
    Det var känsloladdad läsning du bjuder på :)).

    Stor kram från mig,
    Manuela

    SvaraRadera