tisdag 2 februari 2010

1979 - 2003 och nu.

En del av er minns säkert denna gruppen med ett leende på läpparna och ett gäng minnen som sköljer över er. Andra har kanske inte en aning om vad detta är för några "töntar". Jag hittade den i bilen häromdagen och blev faktiskt lite glad. Den är lite speciell för mig den här gruppen. Kan det vara för att jag lyssnade mycket på Noice när jag var något yngre än jag är nu och att jag har roliga minnen från den tiden? Kan vara så ja. Än idag gillar jag en del av deras texter. Där är särskilt ett par låtar som jag får lite positiva rysningar av. Och nästan en liten tår i ögat. "Du lever bara en gång", "Ut i natten" och "Romans för timmen" är tre av mina favoriter på denna samling.

Tillbaks till nutid. Göran har med lånad "traktor" försökt hålla isen på dammen ren från snö så att barnen (ja, även vuxna) ska kunna åka skridskor. Det har åkts en del både på fritiden och mycket med skolan istället för inomhusgympa. Det är superbra att de kan vara ute och motionera istället för inomhus, så han har med glädje gjort detta. Både barnen och personalen på skolan har varit glada för detta, så denna present med smått och gott i fick han som tack för hjälpen av skolan. Det är sådant som verkligen uppskattas! (Även om det inte alls var nödvändigt.)

Vinter innebär ju också att det inte är så lätt för en kise att hitta "leksaker". BusTussi anfaller här en bit hårdplastsnöre. Det är ju bättre än inget.

Annars är det ofta såhär hon befinner sig när hon är inne. Hur orkar de vila så mycket de här små underbara kattdjuren?

Andreas stol är för tillfället en riktig favorit och finns det någon som känner för att klia mage lite så: Ja, tack, jag är redo.:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar