lördag 27 februari 2010

Puss.

Jag skrev ett långt fint mejl till bolaget angående internet och hela historien hur det hela hade gått till osv. Ni vet det jag berättade om häromdagen. Jag fick ganska snabbt ett svar att det var beklagligt och att de skulle bjuda på en månads bredband. Det var faktiskt ganska snällt av dem trots allt, så jag får väl beställa den där routern hos dem nu snart. Det är ett evigt dragande av den här internetsladden emellan datorerna här upp och ner. Tur vi har lång sladd.:) Inte har vi blivit ovänner om den heller ännu. Helt otroligt......

När Essi får sitt dagliga "tandben" måste hon alltid först gömma det. Hon går fram och tillbaka och provar diverse ställen att gömma detta stackars ben på. Oftast blir det inte bra nog och hon letar vidare efter en bättre plats. I detta fallet så vet jag inte om jag tycker att det var vidare bra gömställe under stolen, men det dög i alla fall. Ingen kommer att hitta det här som inte ska hitta det.:) Efter denna gömma-procedur går hon ifrån det en stund för att sen gå tillbaka, hämta det och äta upp det. Hon är för go lilla Essi. Häromdagen efter gömningen gick hon och la sig. Nyfikna på var hon gömt det började vi leta efter det. Vi kände bara stanken av det, men vi kunde inte hitta det. Här kröp vi rundor på alla fyra och snusade en bra stund innan Andreas till slut hittade det under tvättmaskinen. Det var ett bra gömställe!

Hund och katt funkar ganska okej här. Tussi är ju inte jättevan vid hundar och med tanke på det tycker jag att det går väldigt, väldigt bra mellan henne och Essi. Tussi är förvisso van vid Wilma, men hon är nog den lugnaste av de lugnaste, så det är liksom inga som helst konstigheter där. Mer än att Wilma plågas lite av Tussis närvaro. Essi bor ju med katt och brukar busa med henne på sitt lilla sätt, men Tussi gillar inte riktigt samma lekar. Här kollar Tussi läget lite och är beredd på att fly om ifall det blir vovbus.

Rör båda sig lugnt och sansat så går det väldigt bra.:)

Jag har verkligen försökt att få till ett foto på dem när de pussas. De har pussats ett antal gånger, men innan jag får tag i kameran så har de hunnit vidare. Här fångade jag dem i alla fall nästan. De är så söta!

Wilma var och hälsade på, vilket båda hundarna tyckte var sådär tror jag. Essi var livrädd att Wilma skulle ta hennes koppel och Wilma fick ont i öronen när Essi vaktade sina grejer. Lite umgänge fick de till i alla fall.

Ahh, skönt att mysa in i filten när det är kväll. Särskilt mysigt om där är fler som somnar på soffan så hon får lite sällskap. Det händer ju att viss person gör det framför TV:n.

Det blir för varmt med filt i längden.........Skön kudde förresten.

Imorgon är det fotbollscup för Andreas och jag tror snart att det är dags att göra som Essi. Sov så gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar