söndag 7 februari 2010

Shall We Dance......

Årets Shall We Dance, som påminner en del om Let's Dance, är över och det blev inte riktigt som vi hade trott. I många av fallen så fick jag inte alls ihop juryns poäng med med deras uttalande av hur de tyckte att dansen egentligen gick. Rejäl sågning av dansen, men bra poäng. Inget direkt att klaga på, men ändå blev det sämre poäng än de som fick mycket klagomål. Hmm.........jag förstår inte, men det kanske inte är meningen heller. Andreas och Marie dansade som nummer två vilket verkade vara en nackdel, för ju fler par som dansat, desto högre poäng fick de oavsett hur dansen såg ut.

I vilket fall som helst, så hade jag en mycket, mycket trevlig kväll på Sommarlust i Kristianstad. Det var kanske inte så konstigt i och för sig, eftersom jag hade väldigt trevligt sällskap och jag fick äntligen se min granne dansa salsa! Riktigt duktiga var de, han och hans partner Marie (som ju då aldrig dansat salsa förut). De hade tränat hårt inför denna "tävling" som enligt min personliga åsikt borde varit mer en danstävling med bedömning på lite mer "allvar", och poäng därefter. De ska vara stolta och nöjda över sin insats och det tror och hoppas jag att de är också!

Innan tävlingen började åt vi en buffé som bestod av tre sorters kött, potatisgratäng, bulle och frukter. Till detta drack vi ett gott vitt vin som synes här hos en glad Jennifer. Min härliga, underbara väninna som jag är så glad att jag fått lära känna. Jag vill gärna dela med mig av en del av vad hon smsade mig nyårsafton, som gav mig tårar i ögonen av glädje. Hon skrev: "Jag är så tacksam för att året som gått gett mig en underbar vän. Tack för att du finns." Det värmde ända in i benmärgen kan jag säg.


Konferencier denna lördag kväll var Richard Herrey. Jag tyckte han var så grymt söt när Herrey´s för ett antal år sedan sjöng om sina gyllene skor.:) Jag minns när jag satt på ett tåg när jag var väldigt mycket yngre och skulle åka hem ifrån en kärlek jag hade........det regnade och jag sjöng i tanken deras låt: "Varje liten droppe regn är tårar för mig, jag sitter på ett tåg och tänker på dig. Du kommer bara längre bort ifrån mig.........."

Av de fyra i juryn var två av dem Maria Öhrman och Ann Wilson. De var riktigt skojiga att lyssna på och hade en stor portion humor, så det blev mycket skratt. Att skratta var precis vad jag behövde få göra efter några extra tunga veckor, så jag tackar för det.

Dags för par nummer 2, Marie och Andreas, med en salsa.

De var verkligen jätteduktiga! Det Marie klarade ut i denna salsa, hade inte många klarat att lära sig på så kort tids träning.

Andreas och Marie.........riktigt snygga.

Vi har kul!


Tack alla inblandade för en rolig lördagskväll! Jag vill också lära mig dansa! Denna glädje som finns i dans är otrolig. Jag får försöka bli en lokal kändis på något sätt och vara med i nästa års Shall we dance.:) Eller kanske inte.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar