måndag 1 februari 2010

Vacker vinter.

Söndag och familjen var lagom sega här, så det bästa förslaget jag hade att komma med var att vi skulle ut och få lite frisk luft i våra kroppar och knoppar. Det kanske inte var det allra bästa förslaget jag kommit med här, men vi tog oss ut efter en stund. Vi gick längs med bäcken som kommer ifrån Forsakarsfallet. Det finns så mycket fint att njuta av på den sträckan. Bäcken, snön, isen.......det är naturliga konstverk precis överallt. Jag blir lite i halvextas och varken jag eller kameran kan se oss mätta på det.

Om jag får säg det själv så var det ganska jobbigt att gå med tanke på att där är en del snö som inte alls är packad, vilket innebär att det blir tungt att ta sig framåt. När vi kom runt "bergshörnan" möttes vi av denna syn. Ett väldigt snöigt och fruset Forsakarsfall.

En del av vattenfallet i närbild.......

Grabbarna är på vattenfallsundersökning. Det är ju inte precis alltid man kan gå rundor mitt i det. Inte utan att bli blöt i alla fall.

Lite vatten i hård form fick följa med när de gick ner igen. Det pryder nu en av våra snöhögar utanför dörren.

Jag hittade en valross när vi skulle gå hem. Han såg ut att frysa, så vi och lät honom följa med. Jag hade faktiskt ingen aning om att det fanns valrossar i Degeberga.

Här hittade vi ett märkligt "djur" till på vägen tillbaka mot huset och värmen. Jag vet inte riktigt vad det liknar.........någon sorts pysslingajättehäst kanske..........?

Lite bättre humör var vi på när vi kom hem än när vi gick ut. Tänk vad lite luft och snö kan göra för oss, och tänk vilken vacker vinter vi har i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar