söndag 14 februari 2010

Trevlig Alla Hjärtans Dag!

Idag är det Alla Hjärtans Dag. En dag för affärerna att tjäna lite extra pengar på konsumenterna? En dag för oss att visa lite extra vad vi känner för varandra? På sätt och vis är det en kombination. Hemma hos oss gör vi sällan eller aldrig någon stor grej av det. Det finns så många andra dagar på året vi kan visa att vi tycker om varandra. Idag när Göran varit nere i byn, så kom han i alla fall hem med tre röda jättefina rosor.:) Det hör verkligen till ovanligheten, för har han lust att köpa blommor till mig den 25 januari, 10 april, 8 juli, 18 november eller nån annan dag när som helst, så gör han det. Det behöver inte heta Alla Hjärtans Dag för det.

Igår var det melodifestivaldags igen. Jag missade förra veckan då jag ju var med Jennifer och tittade på Shall We Dance i Kristianstad, när Andreas Romlin och Marie Berg dansade en superbra salsa! Igår skulle vi i alla fall se det. Vi dök ner i fam. Svenssons soffa en stund innan melodifestivalen drog igång, med kex, ost, vindruvor och en liten Dreams. Gott! Att sitta och mumsa kex och ost är farligt. Det är liksom svårt att sluta trots att magen har sagt stopp och tack det räcker, för längesen. Det var fler som var väldigt sugna på något gott, för inte var det melodifestivalen som var intressant i Essies fall. Ska jag vara helt ärlig så var det inte jättestora delar av den som vi lyssnade och tittade på heller. Ett halvt öga och ett tiondels öra mot tv:n och resten hamnade såklart i babblandets och skrattets tecken med varandra. En trevlig och mysig kväll. Det gör gott för själen.
Mmm, det ser så gott ut. Kom igen.......jag kan väl få smaka lite.........

Som ni ser, så var Essie väldigt intresserad av det som åkte in i mattes mun. Ett obevakat ögonblick.......en bit kex i handen.......koncentrationen och blicken på annat håll........glufs, så var halva kexet i Essies mage.

Mums-Måns är en trevlig programledare.........att lyssna på menar jag........eller var det att titta på jag menade kanske........... Både och är mitt sista bud.

Andreas Johnson, vad hade det blivit utan dig igår? Inte mycket bra varken att lyssna på eller att titta på, skulle jag vilja påstå. Här har vi en kille som vet hur man sjunger. Jag gillar honom skarpt, så för första gången i Melodifestivalens historia så skickade jag en röst. På honom alltså, men det förstod ni nog. Jag har alltid tyckt om hans musik och röst och efter att sett, träffat och blivit fotograferad med honom på Ladies Night i Halmstad, så blev det inte sämre kan jag säg. Hade Orsa spelmän vunnit över honom och gått direkt till final hade jag gått hem. Eric Saades låt var också bra, men tyvärr så missade jag den lilla ösregnsgrejen.

Denna rosen är i första hand till alla er som bryr sig om mig och tycker om mig för den jag är. Ni är guld värda!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar