måndag 15 februari 2010

Vaniljhjärta utan vanilj!

Nu skulle jag vara duktig och städa tänkte jag, men min kvalsterallergi tänkte annorlunda. Här var lite för mycket av de där kvalsterodjuren eftersom det var ett tag sedan här dammades, så får det vänta lite. Allergin gav sig nämligen snabbt tillkänna efter lite torkande här, så nu får allergitabletten börja verka först.

Igår skulle vi mumsa på köpta vaniljhjärta och chokladmuffins. Eftersom jag väldigt sällan köper sådana kakor så var jag riktigt sugen. Detta övergick snabbt i besvikelse. Vaniljhjärta? Hallå!!! Var är du mumsiga vanilj????? Där låg en milimeter eller kanske två halvtorkad vanilj inne i kakans hus på golvet, men det var allt. Jag är ju ingen van vaniljhjärteköpare, men ska där inte vara en massa härligt god vanilj i ett vaniljhjärta, eller jag har missat nåt här?

Där satt jag med mitt tragiska vaniljhjärta utan vanilj och sneglade på barnens chokladmuffins. Skit också......jag skulle köpt sådana till Göran och mig också........ Jag försökte hitta på en lömsk plan hur jag skulle kunna byta mig till en del av den, men gav upp. De verkade inte alls finnas intresse för någon byteshandel. Att stjäla den och springa iväg kändes lite väl lågt, så den tanken försvann nästan innan den dök upp. Jag fick nöja mig med en pytteliten smakbit, men den retade mest smaklökarna ännu mer. Inga fler köpta vaniljhjärtan kommer att bli insläppta i detta hus.

Tussi var som vanligt busig igår kväll. Det är ju fortfarande inte något jätteskojigt väder ute, så energin försöker hon bli av med här inne så gott det går. Den här klöspelaren är lite halvskojig. (Inte så skojig som det är att befinna sig på bordet och pocka på uppmärksamhet, men det går med klöspelaren också i värsta fall.) Ännu skojigare blir den om man står och pelar på ovansidan lite och retar hennes "jaktinstinkt". Tålamod krävs dock, för det är en liten speciell process innan hon är redo för att anfalla. Det vill till att vara snabb när hon väl rör på sig, för då säger det bara tjoff, sen sitter hon i pelaren som en liten apa.:)

Törstig kan man bli efter kraftansträngningar och att dricka är viktigt. Vatten alltså. Här har vi nu hittat ett nytt sätt att bjuda på vatten. Mycket lättare tycker jag, än att stå och rengöra vasken varje gång hon är törstig när vi är där uppe. Det är ju lagom äckligt att inte göra ren den innan, med tanke på tandkrämsrester, hårspray och tvålrester som kan befinna sig i handfatet.

Måste städa. Ska bara smsa Jennifer och kolla..........Yes!!! Mina goa grannar vill ut och gå med mig! Då får städningen vänta lite till. Inte blev jag ledsen över det.:)

1 kommentar:

  1. Stackars er med så trista vaniljhjärtan.. De är säkert gjorda i maskin. Som bagare kan man köpa färdiga sådana av sin mjölleverantör. Kom till Ekströms nästa gång så lovar jag att du ska få ett äkta vaniljhjärta, tummade med kärlek och med mycket vaniljkräm i. :-)

    SvaraRadera