söndag 28 februari 2010

Fotboll

Tidigt ringde väckarklockan idag och jag var inte alls sugen på att vakna och stiga upp. Essi däremot vaknade till och kröp under täcket, där hon somnade som en stock igen. En halv timme senare var jag tvungen att gå upp och gosade lite med Essi först där hon låg under täcket. Det var inget hon stördes av kändes det som, med tanke på att hon snabbt låg på rygg med alla tasssarna rakt upp i luften och "knorrade".

Tussi kom just hem efter att haft lite "semester" hos sin extrafamilj där hon satt utanför deras altandörr och jamande bad snällt att få komma in. De har så sköna sovplatser där inne och dessutom så slipper hon ju sin tjatiga pussande matte ett par timmar.

Fotbollscup i Kristianstad idag för Andreas och samling klockan åtta i morse. Därav den tidiga uppstigningen. Första matchen spelades kvart över nio, men jag väntade faktiskt att köra in till nästa match som var halv elva. Jag klarar inte av att stressa/skynda mig. Det fungerar bara inte, så jag tog det lugnt, satte mig vid datorn, plockade lite disk och gick ut med Essi en liten runda innan jag körde så jag precis hann in till nästa match. Jag hade tankar på att ta lite foto när de spelade, men det var väldigt svårt att få till bra bilder idag. Alla blev mer eller mindre suddiga. De är inte så stilla precis, men det är ju inte meningen att de ska vara det heller.


Tyvärr så gick det inte alls bra i nån av de tre matcherna. Två av dem skulle lika gärna kunnat bli vinst eller oavgjort, men turen var inte på deras sida. Så var det idag. Där låg en besvikelse över Andreas (och de andra) en stund, men som tur är så går de vidare och glömmer ganska snabbt.

Fotboll är kul även om det inte går så bra, och här är en till som älskar fotboll.

Det blev tungt för de små benen att springa när bollen hamnade utanför gångarna vi gjort till Tussi, men vad gör det? Är man en Jack Russel, så går det ändå. Bara bollen är med. Detta är alltså en annan grej som hon är fixerad vid.........bollar. Totalt galen blir hon när det kommer en boll nära henne.

Dagen har alltså gått i fotbollens tecken idag och det var skoj. Det kändes mycket bra att träffa föräldrar till barnen igen och prata lite.:) Det var ju ett tag sen, men snart är det vår och serierna kommer igång igen. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar