onsdag 24 februari 2010

Hund och katt leker olika.

Är det inte märkligt hur beroende man kan bli av en dator och ett internet? Det är nästan så jag blir trött på mig själv, men det är bara att erkänna. Jag har ett visst beroende. Den har liksom blivit en del av min vardag. Internet har tagit semester hemma ett litet tag och jag hoppas verkligen att det bara är ett litet tag.:) Nu sitter jag här hos min snälla bror och slösar ström en liten stund. Ibland är det bra med syskon.;) Dessutom har jag sån tur så att här är lite tårta över som jag ska få smaka. Mums tycker jag.

Essi har en god Bananvän som är väldigt skojig och en av de saker hon är väldigt extremt fäst vid. Den är faktiskt riktigt söt. En lycklig liten banan som alltid ler........hur mycket den än får utstå, med bett, ristningar, kastningar, morrningar och skällningar i de små bananöronen, så är den glad.

Tussi funderar lite på vad den märkliga lilla hunden sysslar med och tittar förvånande på när hon leker på detta konstiga sätt. Det ser inte alls "normalt" ut. Skutta rundor med en leende banan i munnen....... Hrm......ja, ja.......bara hon har kul.

Själv stannade Tussi här och studerade med sin förvånade blick det hela på tryggt avstånd.

Dags för Tussi att visa hur hon tycker att det ska gå till när man leker. Den lilla blombiten uppe på klöspelaren är väldigt lockande. Laddning av hopp sker...........

Där var hoppet gjort och bytet fångat.

Som avslutning kör vi lite balansövningar. Märkligt hur katter kan lyckas stå på små, smala och ibland minimala ytor. Utan att ramla ner. Jag konstaterar snabbt att katter har något bättre balans och smidighet än jag har.

Nu är det dags att lämna min stackars bror igen och köra hem. Han blir säkert jätteledsen. Eller var det glad han blir? Vill inte veta.:) Tårtan var god, strömmen av behov, räkningarna betalda och Andreas spelsug på Habbo har lugnat sig något. Tack för fikan och hjälpen! Vad hade jag gjort utan dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar