fredag 26 februari 2010

Hungriga små söta fåglar.

Fåglarna pratar vårspråk med oss nu. Detta kvittrande som för mig låter både glädje och vår känns helt fantastiskt underbart att höra på tycker jag! Men det är klart.......när jag då får ett sms från en som ligger under palmerna i Thailand och får fotmassage med 35 grader i skuggan och 32 värmegrader i vattnet, så blir jag lite avis faktiskt. Det är en bit kvar här till den värmen. Som vi ju faktiskt aldrig får här nej. Möjligen 35 grader i solen och 32 i poolen om vi har tur, men inte annars. Fotmassage under palmerna här hemma är ju bara att inse att det finns inte. Jag har ibland funderat på att göra en liten sandstrand här bredvid poolen. Med lite palmer, solstolar och en bar eller nåt. Kanske ska det bli årets projekt. :) Mmmmm.............varför börjar nu mina tankar flyga iväg på detta viset?

Tillbaka till verkligheten. Det börjar äntligen bli lite plusgrader och det töar sakta men säkert, vilket jag hoppas på att det fortsätter med nu. Jag har i och för sig inte haft någon plågsam vinter, utan tyckt att den varit riktigt trevlig faktiskt. Nu börjar det kanske bli lite långtråkigt och jag tror att vi behöver känna att vintern vill ge med sig lite. Vi får se hur länge detta varar. Vem vet? Kanske blir det mer snö och jättekallt igen. Fåglarna har haft en tuff vinter och trots att vi har försökt ge dem lite hjälp med maten här hemma, så har vi inte haft så många på besök. De gillade väl inte vår meny......... Däremot har de uppskattat det som serverats i detta huset. Ett fågelbord som jag växt upp med i mitt föräldrahem, så jag får ju lite flashbacks när jag ser det.:)

Hemma hos min bror har det med andra ord varit desto fler söta små fåglar som han och hans familj kunnat njuta av ifrån köksfönstret denna vinter.


Det äts mer på marken än i huset........


En superbra matboll där bara de små fåglarna kommer in. Dessutom är den snygg att titta på.

Inte vet jag vad detta är för fågelart, för koll på fåglar har jag inte alls, men fin är den........

Fler hungriga små sötisar.........

Nu är det väl bara att vänta på denna gula färg på en rund sak i himlen.........solen.

Ha en trevlig helg och glöm inte att gå ut och lyssna på fåglarna och få lite vårkänslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar