fredag 19 februari 2010

Snö, snö och snö.

Febern är borta och Andreas är sig själv igen. Tack för det! Trist att vara sjuk i tre dagar när man fått vaccin för att inte bli sjuk. Å andra sidan så hade det kanske blivit riktigt rejält om han blivit sjuk av sjukdomen om ni förstår hur jag menar? Ja, ja så kan det bli. Igår eftermiddags gick vi i alla fall ut i det underbara snöandet och rastade av oss lite. Jag grävde gångar till Tussi över gräsmattan (vi hittade lite gräs där långt nere!) att gå i och Andreas han latade sig. Bra arbetsfördelning eller hur?

Mycket snö och en halv Andreas.

Han gav sig på att testa rutschbanan också, vilket visade sig vara mindre lätt. Man kan säga att det blev tvärstopp här. Det blev tvärstopp idag också efter att han var ute och hoppade från altantaket ner i snön. Knak sa det i foten och sen var det roliga slut. En svullen ankel, eller vad nu den där knölen heter? Inte bra......... Han konstaterade att det var bättre att sitta vid datorn. Där slår man inte sig.:)


Vintern har en del roliga bilder att ge. Jag hoppas att ingen såg när jag stod med badrumsfönstret öppet och hängde ut för att ta foto, men än så länge har ingen hämtat mig med tvångströja, så det är nog lugnt.:)


Wilma har varit här en dag denna veckan. Tussi är inte rädd för henne bara hon ligger stilla eller rör sig långsamt, men Wilma tycker att det är så grymt hemskt att ha henne så nära. Prata om att se plågad ut. Stackars Wilma...... Efter lite lek med Meika och en promenad var hon trött och landade i hallen. Hon skulle bara vetat vem som gick och snusade henne på tassen när hon låg utslagen och sov där...........

Snön tar aldrig slut och jag vill inte gå ut, säger Tussi och hoppar ner i Andreas väska i stället. En skenmanöver skulle jag tro. Hennes sikte var inställt på bordet visade det sig ganska fort.

Nu är Andreas väska gömd så att han slipper se den på ett litet tag. Idag har de studiedag så man kan ju säga att sportlovet börjat nu. Skönt tycker grabbarna. I år kan ingen klaga på att det inte är snö på sportlovet. Frågan är om det i år i stället klagas på att det är snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar