måndag 29 mars 2010

Blomplantering och trädklättring.

Nu är det kväll igen och de två stora grabbarna och två kompisar har kört iväg för att titta på fotboll. Göteborg mot någon. Det slog mig när de kört att jag ju faktiskt inte har någon som helst koll på vilka Göteborg möter ikväll. IFK Göteborg är favoriterna och det var den halsduken som följde med och det är väl därför jag vet att de är det ena laget. Jag är ju alltså inte någon sportfantast, men ibland skäms jag nästan över hur lite koll jag har. Ovanpå allt elände bad Göran mig ha koll på hur det går för Leksand ikväll. Jösses. Jag som knappt hittar text-tv:n, men det löser sig nog om jag bara kommer ihåg att kolla det.

Idag blev det en snabb plantering i ett par krukor trots att det inte alls var skönt ute. Regnet hängde i luften och släppte ett par droppar, men jag hade bra med kläder på mig så jag frös faktiskt inte. Här är den ena enkla skapelsen och jag konstaterar att det ser lite fjuttigt ut precis nu när det är satt. Innan det växer till sig något menar jag.

Den nedersta saken ser lite halvtöntig ut den med känner jag, men det ska förhoppningsvis växa i den också. Den är i alla fall bättre än den översta, som visar hur det såg ut innan.


Tussi bus har som omväxling (läses med ironi) sovit mycket idag, men följde med ut och fick lite klätterlust. Kanonbra här uppe, för där har hon koll på halva kvarteret........min lejondrottning.:)

Tänk om man hade haft lite av hennes vighet och smidighet.:)


Arg, sur och ledsen var jag när jag efter en knapp timme ute kom in och var totalt slut i hela min kropp. Benen var som gelé och jag landade med en duns på en köksstol och lät tårarna rinna. Men hallå! Vad är det jag fyller i år? 8o eller 9o kanske? Jag hade för mig att jag var något yngre, men ibland undrar jag.

Mitt i mitt bloggande så försvann alla bilder och inget gick att göra här, så nu har nerverna varit plågade igen ett par timmar. Det ska ju bara fungera ni vet. Tekniken är fantastisk...........ibland. Nu funkar det igen, så nu har jag behov av att gosa med min lugnande Tussi känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar