torsdag 18 mars 2010

Röde Orm och flashbacks

Jag hade en väldigt pytteliten förhoppning om att internetskräpet skulle lösa sig igår. Nu hade jag ju fått en ny router till och den minimala chansen att det nu skulle gå att få till det hela fanns ju faktiskt. Snälla bror min kom hit för att hjälpa oss och själv höll jag mig på avstånd. Kan ni tänka er........när sladden kopplades i så fungerade plötsligt inte våra telefoner heller. Alltså blev det att ringa supporten igen. Han läste igenom vårt ärende, vilket tog en stund för honom (där är ju skrivet en del. Det skulle kunna bli en bok av det.) och tyckte att vi var tålmodiga. Jo, där är kanske en liten del kvar av det, men det är mycket lite.

Själv tyckte han att det verkade konstigt att telefonen inte fungerade när routern kopplades in, så döm om min förvåning när de nu ska skicka en ny igen. Nähä!, det menar de inte........ Min samling växer här hemma och snart får väl mina paket som ska tillbaka ha en egen lastbil när de ska skickas. Med andra ord så fortsätter jag och Röde Orm vårt samarbete här hemma. Upp med Röde Orm till barnen när de behöver den och ner med Röde Orm till min dator när det är min tur. Bra att Pontus fick "honom" i julklapp. Här är han i egen hög kringla.:)

I tidningen idag stod det om Ladies Night och vilka som ska vara med i årets upplaga. Martin Stenmarck, Andreas Johnson :), Måns Möller och Brolle. Tja, varför inte? När det nu ska vara i Kristianstads nya Arena i invigningsvevan, så kanske vi skulle ta oss dit. När de var i Halmstad var de typ först ut i den arenan. (Kanske vi skulle bygga nåt här i Degeberga.?) I vilket fall som helst är det väl värt att fundera på att åka och se showen. Tankarna när jag läste artikeln, gick dock snabbt tillbaka till när jag och Camilla var i Halmstad förra året. Vi hade sååå himla kul! Frågan är om det går att få en så skojig Ladies Night kväll någonsin igen..........

Denna bilden kan jag ju bara inte låta bli att tänka på i min flashback, så jag bara måste få visa den igen. Nice.;)

Camilla, Matte, jag och gröna, smala och långsamma burgare. Inte så tokigt detta heller.:)

Detta är en av de roliga händelserna i livet som jag ska försöka gå tillbaka till och tänka på när det känns för tungt. De tillfällena som varit speciellt skojiga eller bara speciella på något sätt. Ibland är de helt hopplöst svåra att hitta beroende på hur läget i mig är. När jag väl hittar dem så är det inte alltid jag lyckas få fram någon glädje i att tänka på dem ändå. Det är kanske då jag ska kolla på det, då Camilla lyckades filma mig när jag trodde hon skulle ta foto. Inte snällt att luras.;) Hrm.....jag vet inte om jag ska skratta åt det eller skämmas över mig.:)

2 kommentarer:

  1. Inte skämmas, bara skratta för det var det som var meningen iallafall....

    SvaraRadera
  2. Stackars er! Det suger verkligen med ert bredband. Snart bör ni kunna kräva pengar.. Gratis ett par månader som plåster på såren.
    Ska jag ringa när paketet kommer? ;)
    Kram!

    SvaraRadera