tisdag 2 mars 2010

Hem Ljuva Hem

Det finns hopp nu. Solen skiner och emellanåt så töar det faktiskt sakta men säkert. Det ska bli väldigt skönt att få tag i den här stackars nertryckta julgranen och ta bort den. Den är just nu inte byns vackraste gran precis. Lite lagom tillknycklad i nedandelen och inte alls yvig den sista halvmetern längre. Dessutom så hänger där ju en ljusslinga som till största delen är under snön och kanske skulle den tycka att det var skönt att komma in i garaget igen.


Titt ut. Till och med vår lilla trädgårdskanin har börjat titta fram över snön. Stackars kaninen........vi brukar alltid ta in honom över vintern, men här har han stått gömd under snön hela vintern.

När jag och Andreas var i djuraffären förra veckan och skulle ha lite mat till Tussi som omväxling till det hon brukar äta, så fick Andreas syn på detta underbart söta hus. Den snälla expediten som hjälpte oss tyckte att vi kunde få ett till vår katt och jag blev superglad. Att få saker sådär utan egentlig anledning i en butik gör mig faktiskt väldigt glad. Det är ju inte precis något som inträffar så ofta. Nu har vi byggt ihop detta jättesöta hus till Tussi och hoppas att hon ska gilla det.

Tussi var snabbt inne i huset för att kolla läget. Ganska okej verkade hon tycka att det var. En liten stund i alla fall. Jag tror att hon saknar gräs, träd och buskar runt huset. Jag ska försöka fixa det.:)

Idag har Wilma varit här några timmar. Mest för att hon skulle få busa lite med Meika, för att hon skulle få sällskap och för att jag skulle få pussa på henne. Det blev lite morgonbus och sen tog vi en promenad med våra goda grannar i ömsom sol och skönt väder och ömsom i iskalla vindar. Alltid skönt att vara ute och gå, bara man har rätt kläder på. Jag hoppas att inte Wilma tycker jag är så dryg med mina pussar, så hon tänker såhär när hon kommer hem till sig igen.:)

Hem ljuva hem ja.........tänk vad glada och tacksamma vi ska vara, vi som har ett hem!

1 kommentar:

  1. Wow, det var minsann ett hus i "Emma-style" det! Kul med affärer där det är vänlig personal som ger bort saker bara sådär. Inte helt vanligt. Var, om man får fråga? Kram

    SvaraRadera